Eğitim planlaması sürecinde gerçekleştirilen etkinlikler, eğitim sistemini geçmişi ve bugünü ile tanımlamaya, sorunlarım tamlamaya, sistemin geleceğine ilişkin gerçekçi öngörüleri içeren bir plan hazırlamaya ve uygulamaya yöneliktir. Hazırlanan eğitim planı, üretim sisteminin bugün ve gelecekte gereksinme duyacağı insan gücü nitelik ve niceliğine ilişkin hedef ve politikaları içermelidir. Buna ek olarak, eğitim isteminin yönü ve niteliğine ilişkin hedefleri ve politikaları da kapsamalıdır. Eğitim planlaması sürecinde, eğitim istemi, hem demografik gelişmeler hem de eğitim isteminin nasıl oluştuğu ve hangi etkenlerce belirlendiği açılarından ele alınmalı ve incelenmelidir. Bu çalışmada, eğitim istemi kavramı ve eğitim istemini etkileyen etkenler özetlenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.