Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM İSTEMİ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 781 - 791, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000354

Öz

Eğitim planlaması sürecinde gerçekleştirilen etkinlikler, eğitim sistemini geçmişi ve bugünü ile tanımlamaya, sorunlarım tamlamaya, sistemin geleceğine ilişkin gerçekçi öngörüleri içeren bir plan hazırlamaya ve uygulamaya yöneliktir. Hazırlanan eğitim planı, üretim sisteminin bugün ve gelecekte gereksinme duyacağı insan gücü nitelik ve niceliğine ilişkin hedef ve politikaları içermelidir. Buna ek olarak, eğitim isteminin yönü ve niteliğine ilişkin hedefleri ve politikaları da kapsamalıdır. Eğitim planlaması sürecinde, eğitim istemi, hem demografik gelişmeler hem de eğitim isteminin nasıl oluştuğu ve hangi etkenlerce belirlendiği açılarından ele alınmalı ve incelenmelidir. Bu çalışmada, eğitim istemi kavramı ve eğitim istemini etkileyen etkenler özetlenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Âdem, Mahmut. Eğitim Planlaması. Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Bilim Matbaası, 1977.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nejla Kurul Tural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurul Tural, N. (2019). EĞİTİM İSTEMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 781-791. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000354
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.