Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM PLANLAMASI: KAVRAM, İLKELER VE YAKLAŞIMLAR

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 793 - 802, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000356

Öz

İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki yıllarda “eğitimi demokratikleştirme” ve herkese “fırsat ve olanak eşitliği” sağlama, gelişmiş ve gelişmekte olan bir çok ülkede temel amaçlar arasında yer almıştır. Bu amaçlan gerçekleştirmek için eğitimi yaygınlaştırma politikalan eğitim talebini hızla artırmıştır. Giderek artan öğrenci sayılan ve birim maliyetlerindeki artışlar, kıt kaynaklann etkili bir biçimde kullanılmasını gündeme getirmiştir. Öte yandan eğitime olan bireysel talep ile ekonominin insangücü talebi arasındaki nicel ye nitel dengenin nasıl kurulabileceği, çeşitli toplumsal kümeler arasında eğitim olanaklanmn nasıl bölüşüleceği sorulan karar vericileri oldukça uğraştırmıştır (Bülbül, 1988, s. 393).

Kaynakça

  • Âdem, Mahmut Eğitim Planlaması, Kavramlar, Yöntemler, Teknikler, (Genişletilerek Yeniden Düzenlenmiş İKinci Baskı), A.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi, Ankara: 1981.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tural, Necla Kurul Tural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurul Tural, T. N. (2019). EĞİTİM PLANLAMASI: KAVRAM, İLKELER VE YAKLAŞIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 793-802. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000356

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License