Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM YE YÜKSEKÖĞRETİMDE BİR YÖNETİM SÜRECİ OLARAK DEĞERLENDİRME

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 817 - 847, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000370

Öz

3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un 2. maddesinin (a) fıkrasına göre Milli Eğitim Bakanlığı’mn görevleri belirtilirken “...Bakanlığa bağlı her kademedeki öğretim kurumlanılın öğretmen ve öğrencilerine ait bütün eğitim ve öğretim hizmetlerini planlamak, programlamak, yürütmek, takip ve denetim altında bu-ludurmak” denilmektedir. Yönetim süreçlerinden değerlendirme, bir denetim sonucunda elde edilen verilere göre yapılmaktadır. Geleneksel olarak eğitim düzenimizde değerlendirme denetim yoluyla yapılır (Bursalıoğlu, 1987, s. 194). Bakan, yapması gereken bu görevi kendi adına yapmak amacıyla Teftiş Kuru-lu’nu görevlendirmiştir. Teftiş Kurulu da bu görevlerini Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği’ne göre yapmaktadır. Buna göre Teftiş Kurulu, Milli Eğitim Bakanlığı’mn murakabesine tabi kurumlan ve kuru-luşlan denetim ve murakabe etmekle, bunlar hakkında alınması gereken önlemlere mesnet olacak inceleme ve araştırmalan yapmakla, özellikle yönetici, öğretmen ve memurlann meslek alamnda ve fikir yönünden gelişmelerini sağlayacak mesleki yardım hizmetlerim yerine getirmekle ve gerekli hallerde soruşturma yapmakla görevlendirilmiştir (Teftiş Kurulu Yönetmeliği, Md.l). 

Kaynakça

  • Adem, Mahmut “Eğitim Planlamasının Değerlendirilmesi”, Eğirim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu: 25-26 Nisan 1985. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlan No: 147,1985, şs.21-35.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kasım Karakütük

H. Hüseyin Aksoy Bu kişi benim

R. Cengiz Akçay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakütük, K., Aksoy, H. H., & Akçay, R. C. (2019). ORTAÖĞRETİM YE YÜKSEKÖĞRETİMDE BİR YÖNETİM SÜRECİ OLARAK DEĞERLENDİRME. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 817-847. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000370
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.