Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME, UYGULAMALAR VE YENİ GİRİŞİMLERE BİR BAKIŞ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 1, 1 - 15, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000434

Öz

Konuya girmeden önce Ortaöğretim ve Eğitim konusunda bazı belirlemeler yapmak, kavramlara değinmek yararb olacaktır. “Cumhuriyeti kuranların fikri hür, vicdanı hür nesiller yetiştirme amacımn önüne bir çok sorunun yığılıp kaldığı, biçim ve içerik olarak bir sorunlar yumağı olan eğitime verilen önemin artması, yani doğrudan, toplumun kültür düzeyinin yükselmesi, üzerlerinde ağır bir yük olarak duran, kimi zaman dünyalarını karartan, hayatlarının en güzel dönemlerini yaşayan çocukların ve gençlerin yüklerini hafifletmek, buna katkıda bulunmak bizim amaçlarımız arasında. Sadece kanunlarla değil, bir yaşam biçimi olarak kabul edilmesi gereken, gelişmemizdeki kayıtsız şartsız ilk faktör olan eğitim konusunda ilgililere ama “ilgili ilgilileri” etle tırnak gibi birbirinden ayrdması düşünülmeyecek olan demokratik devlet ve siyasi otorite mücadelesi ve demokratik eğitim mücadelesi konusunda hassaslaşmaya çağırıyoruz ve artık toplumca onlara bunu hatırlatmada yarar olduğuna inanıyoruz” (Evcili, 1992, s. 4). Bu çağrıyı, Lise öğrencileri adına bir öğrenci, üye olarak katıldığı bir panel konuşmasında Demokratik Bir Eğitime Doğru başlığı altında yapmıştır. Kulak verilmesi gereken bir çağrı.

Kaynakça

  • Güçlü ol, Kemal. Ortaöğretimimizde Genel Eğilimler ve Gelişmeler. “Bugünden Yarına Ortaöğretimimiz”, Türk Eğitim Derneği Yayınları, Ankara, 1985.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

S. Çetin Özoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özoğlu, S. Ç. (2019). ORTAÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME, UYGULAMALAR VE YENİ GİRİŞİMLERE BİR BAKIŞ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 1-15. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000434

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License