Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM: KADIN BAKIŞ AÇISINDAN

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 1, 83 - 96, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000438

Öz

Eğitim, toplumsal değişmeyi ve yeniden yapılanmayı sağlayabilir mi? Yoksa, toplumda yapısal bir değişme gerçekleştirilmediği sürece seçkinlerin yeniden üretimini üstlenmekle mi kalır? Bu tartışma toplumsal bilimlerin gündemindeki yerini daha uzun bir süre koruyacağa benzemektedir. Ancak hangi görüş açısından olursa olsun, eğitimdeki yönsemelerin -trend- incelenmesi toplumsal yönsemelerin anlaşılmasına ışık tutar. Eğitsel yönsemeler hem toplumun yeni açdımlar karşısındaki tepkilerinin, hem de değişen toplumsal düşünce ve tutumların belirtisi niteliğindedir. Eğitimdeki cinsiyet farklılaşması da kadınla erkeğin yaşam örüntüleri konusundaki tavır ve beklenti dönüşümlerinin —çok daha derin toplumsal dönüşümleri işaretleyen- belirtilen olarak değerlendirilebilir.

Kaynakça

  • Acar, Feride. (1983). “Turkish Women in Academia: Roles and Careers”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 10 (4), s. 409-446.
  • Acar, Feride. (1992). “Türkiye'de Kadın ve Eğitim: Yüksek öğrenimde Kız öğrencilerin Konumu” in TC Başbakanlık KKSGM, Kadın ve Sosyo-Ekonomik Gelişme, Ankara, s. 11-22.
  • Âcuner, Selma ve Sallan, Songül. (1993). “Türk Kamu Yönetiminde Yönetici Kadınlar”, Ammae İdaresi Dergisi, 26 (3), s. 77-92.
  • Aykor, Gül. (1993). Kadın Sorunları Sektör Raporu, VIT. BYKP Kadın Çocuk ve Gençlik Özel İhtisas Komisyonu için Hazırlık Çalışması, Sosyal Planlama Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Başgöz, İlhan ve Wilson, H.E. (1973). Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim ve Atatürk, Dost Yay., Ankara.
  • Berktay, Fatmagiil. (1993)- “Türkiye'de Kadın Olmak”, Cumhuriyet Kitap, no. 162.
  • Bourdieu, Pierre. (1971). ^ Systems of Education and Systems of Thought” in Young, M. (ed.), Knowledge and Control, Cplleier-Mac millan, London.
  • Chintis, S. (1993). “The Place of Women in the Management of Higher Education in India” in UNESCO, Women in Higher Education Management, Paris.
  • Çitçi, Oya. (1982). Kadın Sorunu ve Türkiye'de Kamu Görevlisi Kadınlar, TODAÎE yayını, Ankara.
  • DPT (1993). VII. BYKP, Kadın, Çocuk ve Gençlik Özel İhtisas Komisyonu Kadın Alt Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Ergin, Osman. (1977). Türkiye Maarif Tarihi (5), Eser Matbaası, İstanbul.
  • Göle, Nilüfer. (1992). Modern Mahrem, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Gök, Fatma. (1990). “Türkiye'de Eğitim ve Kadın ar”in Şirin Tekeli (yay. haz.), Kadın Bakış Açısından 1980 1er Türkiye’sinde Kadmlar, İletişim Yayınları, İstanbul, S. 165-181.
  • Gökdoğan, Nüzhet. (1974). “Fen ve Teknikte Kadın”in Cumhuriyet in 50. Yılında Çalışma Alanlarında Türk Kadım, l.Ü. Atatürk Devrimleri Araştırma Enstitüsü Yayınlan, İstanbul.
  • MEB. (1992a). 2000 li Yıllar Öncesinde Türkiye'de Kadın Eğilimi, Ajans Türk Matbaası, Ankara.
  • MEB. (1992b). Türkiye’de Kadın Eğitimi Birinci Uluslararası Konseyi Görüşmeleri, Ankara.
  • MEB. (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Neuıel, Ayla. (1994). “Bilim Kadınlarımız Sayısal Olarak Almanya ya Büyük Fark Alıyor”, Cumhuriyet Bilim Teknik, No: 354.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Tan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tan, M. (2019). TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM: KADIN BAKIŞ AÇISINDAN. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 83-96. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000438
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.