Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTELERDE SANAT EĞİTİMİNİN GEREKLİLİĞİ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 1, 173 - 183, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000443

Öz

Sağlıklı, dengeli, uyumlu aynı zamanda doyumlu yaşaması hedeflenen çağdaş insan, yaşamını en iyi biçimde sürdürüp geliştirme, bunun için gerekli tüm olanaklardan yararlanma, yeteneklerini ve gizil gücünü harekete geçirip kullanma, giderek kendini en iyi biçimde gerçekleştirme ve aşma gereksinimi içindedir. Çağdaş insanın bu gereksinimlerini karşılayabilmesi için günlük yaşam bilgisinin ötesinde gerçeği, doğruyu, yararlıyı ve kullanışlıyı, hem de özgür ve güzeli araması, bu amaçla da çaba harcaması .gerekir. Bu arayış ve çabaların ürünü olan “bilim, teknik ve sanat”, çağdaş insanın üç ana çalışma, yaratma ve gelişme alanıdır. Bu üç alan insanın biyolojik, toplumsal ve kültürel yapısında temel bulur (MEB 1991, s. 4).

Kaynakça

  • Apaydın, Talip.: Okullarımızda Sanat Eğitimi. Cumhuriyet Gazeresi, 4-7—1992. s: 13.
  • Atabek, Erdal.: Kuşatılmış Gençlik. 10. Basım. İstanbul: Altm Yayınevi. 1989.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Çakın İlhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakın İlhan, A. (2019). ÜNİVERSİTELERDE SANAT EĞİTİMİNİN GEREKLİLİĞİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 173-183. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000443

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License