Eğitim sisteminin toplumsal, ekonomik ve bireysel gereksinmelere yanıt verebilmesi, gereksinmenin doğasını çö/.iimlemcyi gerektirmektedir. Eğitim sürecinden bireyi çalışma yaşamına hazırlaması ya da ona bir meslek kazandırması bekleniyorsa, bu tür bir eğitsel etkinlikten elde edilecek soııuç hem bireye liem de topluma yarar sağlamalıdır. Öğrenim süreci içinde kazanılan yeterlikler çalışma yaşamında kul-lanılamıyorsa, birey sahip olduğu becerileri kullanamadığı için umutsuzluğa düşebilir ve belli bir dönemdeki toplumsal kaynaklar da boşa gidebilir. Bu durumda, gereksinmenin yeterince iyi anlaşılanıadığı, işgücü piyasası koşullarının iyi değerlendirilemediği söylenebilir. Nitel hedefleri saptamak ve bunlara ulaşabilmek için, öncelikle toplumsal ve ekonomik sistemlerin eğitim gereksinmelerinin gerçekçi bir biçimde saptanması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.