Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE'DE HALK EĞİTİMİ BAŞKANLARININ YETERLİKLERİNİN SAPTANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 1993, Cilt: 26 Sayı: 2, 541 - 552, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000494

Öz

Bilgi birikimi ve teknolojideki hizlı gelişmeler yeni örgütsel yapıları ve yeni iletişim biçimlerini gerekli hale getirmektedir. Bu bağlamda bireylerin eğitim gereksinimleri çeşitlenmekte ve örgün eğitim kurumlan çeşitlenen bu gereksinimleri karşılayamaz hale gelmektedir. Diğer yandan ekonomistler, toplumbilimciler, eğitimciler ve sanayiciler ulusların kalkınması ile halkın eğitilmişlik düzeyi arasındaki güçlü ilişkiye işaret etmektedirler. Montreal Konferansına kadar halk eğitiminin ya da yetişkin eğitiminin tanımı, kapsamı ve amaçları üzerinde farklı görüşler vardı. Ancak Montreal Konferansından sonra aşağıda sözü edilecek olan üç öğenin de yardımı ile halk eğitiminin tanımı, kapsamı ve amaçları büyük bir açıklığa kavuştu.

Kaynakça

  • Axford, W., Roger., “Adult Education: The Open Door”, Ü.S.A., 1969.
  • Bursalıoğlu, Ziya., “Okul Yöneliniinde Yeni Yapı ve Davranış”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fak. Yay., No: 154, Genişletilmiş 7. Baskı, Ankara 1987.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Duman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Duman, A. (2019). TÜRKİYE’DE HALK EĞİTİMİ BAŞKANLARININ YETERLİKLERİNİN SAPTANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 541-552. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000494
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.