Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OSMANLI BİLİMSEL TOPLULUKLARININ TÜRKİYE'DEKİ BİLİM EĞİTİMİNE ETKİLERİ

Yıl 1993, Cilt: 26 Sayı: 1, 131 - 149, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000515

Öz

18. yy’da Batı’da başlayıp gelişen ‘aydınlanma_ düşüncesi'’nin kitlelere yönelik hedefinin, ‘aydınlanma’ çevresinde oluşan aydın gruplarınca hayata geçirildiği göz önüne alındığında; Üniversite dışında böylesi etkinliklerin özellikle bir düşünce akımının kendine özgü hu örneğine dayanılarak, ne denli işlevsel olabildiğini tahmin etmek mümkün' olmaktadır.

Kaynakça

  • Hanioğlu, Şükrü., “Osmanlı Aydınındaki Değerlendirme ve Bilini”, Toplum ve Bilim, Güz 1984, Sayı: 27.
  • İhsanoğlu, Ekmeleddin., “Modernleşme Süreci İçinde Osmanlı Devletinde İlmi ye Mesleki Cemi-yetleşme Hareketlerine Geıiel Bir Bakış”, Osmanlı İlmi ve Mesleki Cemiyetleri, İstanbul 1987, s. 1-37. .
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan, İ. (2019). OSMANLI BİLİMSEL TOPLULUKLARININ TÜRKİYE’DEKİ BİLİM EĞİTİMİNE ETKİLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 131-149. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000515
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.