Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRUP ETKİLEŞİMİ YAŞANTISIYLA İLGİLİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 423 - 446, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000596

Öz

İnsanın sağlıklı bir kişilik geliştirebilmesi, kendi iç dünyasının ufak da olsa bir kısmını bir başka inşana açabilmesine bağlıdır. Sağkklı kişiliğin belirleyici özelliklerinden birisi de, bireyin kendisini, en azından yaşamında kendisi için önemli olan diğer bir insan a açabilmesidir. Buna karşın insan kendisini açma sürecini ihmal ederse sağlıklı bir kişilik gelişimi de engellenmeye başlar (Jourard, 1964). Eğer insan kendini açabilmeyi başaramıyorSa kendi gerçek benliğini tanıyabilmesi de güçleşir. Bireyin, kendini açabilmesi doğrudan sağlıklı kişilik anlamına gelmemekle birlikte, insanın ruh sağlığı ve kişilik gelişimi için gerekli ve önemli bir başlangıçtır. İnsan kendi gerçek benliğine yabancılaştığı oranda, çevresindeki kişilerle olan ilişkileri gitgide yüzeyselleşir, yaratıcılıktan uzak, verimsiz bir ilişki türüne dönüşmeye başlar. İşte bu noktada insanı rahatsız etmeye başlayan ilişki türleri ortaya çıkar.

Kaynakça

  • Corey, G. (1990). Manuel for theory and practice of group counseling. Brooks/Cole Publishing Company. California.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Öner Bu kişi benim

Sevgi Küçüker Bu kişi benim

Gül Akbalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öner, U., Küçüker, S., & Akbalık, G. (2019). ÜNİVERSİTE III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRUP ETKİLEŞİMİ YAŞANTISIYLA İLGİLİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 423-446. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000596
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.