Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVRİM İÇİNDE SANAT EĞİTİMİ POLİTİKALARI : Sanat Eğitimi - Yeni Yaklaşımlar

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 643 - 652, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000579

Öz

Bir toplumsal kurum olarak okul, bir toplumsal bilim ve düzence olarak eğitim nasıl toplumdaki bilimsel, sosyolojik, teknolojik, kültürel ve siyasal değişmelerle değişime uğruyorsa, sanat eğitimi de aynı değişimleri gösterir. Avrupa’da tarihsel gelişim içinde sanat eğitimi değişik ve ayrımlı ereklere yönelmiş, çeşitli işlevsel ve ideolojik leitmotifler sanat eğitimine egemen olmuştur. Birbiriyle oldukça karmaşık bir biçimde düğümlenen bu işlev, ar ek ve ideolojiler arasından birtakım leitmotiflerin saptanabilmesi olanaklıdır. Bunların çoğunun kimi zaman evrensel anlamlar ve uzantılar taşıdıkları da anımsanmalıdır. Kısaca bu Ieitmotifleri şöylece özetleyebiliriz:

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnci San Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA San, İ. (2019). EVRİM İÇİNDE SANAT EĞİTİMİ POLİTİKALARI : Sanat Eğitimi - Yeni Yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 643-652. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000579
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.