Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİSİPLİN SAĞLAMADA ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 703 - 711, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000572

Öz

Yetişkinler çocuğun biyolojik ,psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını karşılarken ondan, sınırlarını kendilerinin çizdiği yaşam düzenine uymasını beklemektedir. Çocuktan yetişkinlerin belirlediği bu kurallara uyması ve aynı zamanda bağımsız davranmayı öğrenmesi istenmektedir. Bu ikisi arasındaki denge, yani baskı unsuru yaratmayan disiplin sağlama davranışları sayesinde, çocuğun bir yandan çizilen bu yaşam düzenine uyması, bir yandan da sağbkb bir kişilik geliştirip, özgür düşünme ve bağımsız davranışlar geliştirebilmesi sağlanacaktır.

Kaynakça

  • TDK. Eğitim Terimleri Sözlüğü TDK Yayınları Ankara: 1981.
  • Tezcan, Mahmut. Kuşaklar Çatışması Ankara: 1981.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Dilek Gözütok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gözütok, F. D. (2019). DİSİPLİN SAĞLAMADA ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 703-711. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000572
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.