Son yıllarda yapılan empirik araştırmalar, eğitim örgütleri olan okullara yeni bakış açıları doğurmuştur. Bu bakış açıları, farklı yönlerden yaklaşarak okulların daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmaktadır (Lotto, 1981). Toplum ve davranış bilimlerinde olay ya da olgulara çeşitli açılardan bakılabilir. Örneğin bir aile planlaması olgusuna toplumsal, ahlaki, ekonomik ve politik boyutlardan yaklaşılabilir. Toplumsal davranış örüntülerinden biri olan okullara da farklı bakış açıları yö-neltilebilir. Örneğin bugüne kadar geliştirilen yönetim kuramları, okullara farklı yaklaşımları temsil ederler. Çoklu bakış, okulların çok yönlü incelenmesine, onların farklı yönlerinin daha iyi ortaya konmasına neden olabilir. Oysa tekli bakış açıları eksik, belki de yanhş bilgi sağlayacaktır. Bu durum toplumsal olayları tek nedenle açıklamaya benzetilebilir. Oysa çağdaş bilimsel yaklaşım özellikle toplumsal olayların çoklu neden-sonuç içinde açıklanmasının daha sağlıklı olacağını ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.