Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERİKSON EVRELERİNİN SONUÇLANMASI: KİMLİK YE YAKINLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 1, 229 - 239, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000724

Öz

Marcia (1966), Erikson’un (1968) ego kimliği oluşumunu, dört kimlik düzeyinde ya da sonuçlanma (çözülme) biçiminde açıklamıştır: kimlik kazanma, moratoryum, mevcut kimliği benimseme (foreclose) ve kimlik dağılması. Bunalım ve bağlamın (commitment) derecesi bir bireyi belirli bir kimlik durumunda sınıflandırmak içi kullanılır. “Bunalım, ergenin anlamlı seçenekler arasında seçimler yapmakla ilgilendiği dönemi ifade eder, bağlanım bireyin gösterdiği kişisel yatırımın derecesini ifade eder” (Marcia, 1966, s. 551). Bu ölçütlere göre, kimlik kazanan bireyler bir bunalım dönemine girmiştir, ve kendi değerlendirmelerine dayanan bir meslek ve ideolojiye (din ve politika) bağlanımlar yapmışlardır. Moratoryum yaşayan bireyler bir bunalım dönemindedir ve soyut bağlanımlar ve değerlerle uğraşma sürecindedirler. Mevcut kimliği benimseme (foreclose) durumundaki bireyler hiçbir bağlamınla karşılaş-ıııamış, ancak anababalarınm bağlanım ve değerlerini benimsemişlerdir. Kimlik dağdımı yaşayan bireyler hiçbir bağlanım yapmamışlardır

Kaynakça

  • Toder, N., and Marcia, J. (1973). Ego identity status and response to conformity pressure in college women. J. Personal. Soc. Psychol. 26: 287— 294.
  • Yufit, R. (1956). Intimacy and isolation: Some behavioral and psychodynamic correlates. Doctoral dissertation» University of Chicago (University Microfilms* Ann Arbor, Mich. Rf (698, 9, S6Y0)
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mary Aim Kocerguıs Bu kişi benim

Gerald R. Adams Bu kişi benim

Figen Çok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kocerguıs, M. A., Adams, G. R., & Çok, F. (2019). ERİKSON EVRELERİNİN SONUÇLANMASI: KİMLİK YE YAKINLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 229-239. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000724
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.