Eğitim sosyolojisinde değişik yaklaşımların gelişmesi oldukça geç gerçekleşmiştir. 19. yüzyılın klasik sosyologları eğitim konusunda önemli katkılarda bulundular ama 1950 lere, hatta 60 ların başına kadar eğitim sosyolojisi bağımsız bir araştırma alanı olarak fazla bir varlık gösteremedi. 1970 lere kadar da hemen tümüyle tek bir yaklaşım biçiminin tekelinde kaldı, tşlevci Paradigma (Functional paradigm) diye adlandırılan bu yaklaşım eğitsel kurumlarm toplumdaki rolünü bem açıklamaya hem de meşrulaştırmaya yöneliyordu. Işlevci yaklaşım, bir yandan eğitimin ekonomi, toplumsal hareketlilik ve siyasal düzenle bağlantılarını kurmakta, bir yandan da okulun yapısını ve-rol kuramı aracılığıyla öğrenci-öğretmen etkileşimini incelemekte kullanılmıştı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1990 Cilt: 23 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.