Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEYE SİSTEMATİK YAKLAŞIM

Yıl 1989, Cilt: 22 Sayı: 1, 7 - 12, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000866

Öz

XVIII. yüzyıl Avrupası yoğun metod tartışmalarına sahne olmuş, felsefe ve bilimsel düşünce akımları gerçeğe giden yol üzerinde fikir üretmişlerdir. Bilimde sonuca götüien yol olarak metod, kısa zamanda öğretimde verime götürecek yolları aramak üzere “didaktik” alanına da yansımıştır. Johann F. Herbart “1776-1841”, Koniksberg ve Gottingen üniversitelerinde, felsefe kürsüsünden ilk pedagoji derslerini vermiştir. Herbart’m öğretilerini felsefe şemsiyesi altında verilen “öğretim metodları lan” dersleri olarak yorumlamak mümkündür. “Eğitimin amacını bireyin sosyal düzene uyumu” olarak betimleyen Herbart “öğretini” alanına for-mel aşamalar getirmiştir. Herb ar t’m öğretim alanına getirdiği ilkeler, kısa zamanda Avrupa'yı sarmış ve 1892 yılında ABD de “Milli Herbart Demeği” kurulmuştur. Bu dernek te (İ0) yıl içinde, “1902” yılında, “Milli Eğitim Bilimleri Derneği” haline dönüşmüştür.

Kaynakça

  • Bloom, B., Learning For Mastery, Evaluation Committee, UCLA, California. 1972,
  • Bloom, B., Taxanomy of Educational Objectives; The classification of educational Goals, Handbook I, Cognitive Domain, David McKey co., 1956.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Varış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Varış, F. (2019). EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEYE SİSTEMATİK YAKLAŞIM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 7-12. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000866

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License