Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİM, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 1989, Cilt: 22 Sayı: 1, 505 - 528, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000881

Öz

Bilindiği gibi yükseköğretim kurumlan, toplumun gereksinme duyduğu yüksek nitelikli insangücünü yetiştirme, bilim ve tekniğin ilerlemesini sağlamanın yanında ülke sorunlarına çözüm yolları önerme ile yükümlü kuramlardır. Üniversite de, ortaöğretimden sonraki düzeyde eğitimin işlevlerinden biri olan kültürün yenileşmesini ve aktarılmasını sağlamak, gençleri mesleğe hazırlamak, bilimsel araştırmalarda bulunmak ve toplum sorunlarının çözüme kavuşturulmasında yardımcı olmak görevlerini üstlenen yükseköğretim kurumu olarak kabul edilmektedir1. Diğer yandan çağdaş üniversitenin temel özellikleri de şunlardır: En son yapılan araştırmalar ışığında sürekli yenilenen bir öğretim sürecine sahip olmak; öğretim ile araştırma programları arasında uyum sağlamak, bu uyumu sürdürmek için de planlamia yapmak; uluslararası biçimlere uygun bilimsel araştırmalar yapmak; yüksek nitelikli uzman yetiştirmek; eğitim sisteminin her düzeyindeki öğretmenlerin yetişmeleri için çaba harcamak; ekonomik kalkınmaya dolaysız katkısı olacak çeşitli dallardaki uzmanların niteliklerini geliştirmek, bilgilerini yenilemek amacıyla çaba göstermek; eğitim düzenini geliştirmek; öğretim yöntemi, donatım ve ders kitapları konusunda görev almak.

Kaynakça

  • “Lisansüstü Düzeyde Eğitim Elemanı Yetiştirme” Eğilim Bilimleri Sempozyumu: 5-6
  • Nisan 1984, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayım No: 136, 1984, ss. 49-54. Velidedeoğlu, Hıfzı Veldet. ‘‘Doktora ve Doctor Honoris Causa”, Cumhuriyet Gazetesi. 25.12.1988. YÖK. Yükseköğretimle İlgili Yönetmelikler. Ankara: 1984.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kasım Karakütük

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakütük, K. (2019). TÜRKİYE’DE LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİM, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 505-528. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000881

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License