Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEMEL YETENEK TESTİ 11-17’NİN REHBERLİK AMAÇLARI İLE KULLANILMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BAZI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 1988, Cilt: 21 Sayı: 1, 67 - 80, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001017

Öz

Bu makalenin ilk kısmında, ortaöğretim kademesindeki, okullarda öğrencilere götürülen rehberlik hizmetleri çerçevesinde kullanılan bir psikolojik ölçme aracı olarak Temel Yetenek Testi (T.Y.T)_ 11-17’nin, ana hatları ile kısa bir tanımı yapılmıştır. İkinci kısmında testin; güvenirliğine, üçüncü kısmında da geçerliğine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Makalenin son kısmında ise bu testin ülkemizde, rehberlik amaçları ile kullanımında karşılaşılan temel sorunlar belirlenerek bu sorunların çözümüne yönelik bazı pratik öneriler ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Anaslasi, Anne., Psychological Testing. Üçüncü Baskı. New York:. The Macmillan Publishing. Co., Inc., 1968.
  • Buros, Oscar Krisen., (Ed.). The Sixth Mental Measurements Yearbook. New Jersey: «The Gryphon Press, 1965.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nizamettin Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, N. (2019). TEMEL YETENEK TESTİ 11-17’NİN REHBERLİK AMAÇLARI İLE KULLANILMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BAZI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 67-80. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001017
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.