Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRME ÖZÜRLÜLERDE SESLİ OKUMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1988, Cilt: 21 Sayı: 1, 91 - 110, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001002

Öz

Birey, çeşitli alanlara ilişkin bilgilerin çoğunu okuma yarda dinleme yoluyla edinir. Bu nedenle anadilinin dört temel etkinliği olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleri, içeriği ve anlamı ne olursa olsun bütün derslerdeki öğrenmeler için gereklidir. Tüm normal okulların öğretim programlarında “öğrencilerin okuduklarım' doğru ve çabuk anlama, doğal ve anlamlı okuma alışkanbklarmı geliştirerek sesli ve sessiz okumayı iyileştirmek” temel hedef olarak belirlenmiştir. Okuma, öğretim programlarının temelini oluşturur. Gerçekten okulda kullanılan öğrenme gereçlerinin çoğu okumayı gerektirir. Bugün öğretim araçlarının yeterince gelişmiş olmasına karşın, yiûe de, öğrenim büyük ölçüde okumaya dayanmaktadır. Bütün derslerin okumayı gerektirdiği gözönüne alınırsa, iyi okuyaniayan ve. okuduğunu tam olarak anlayamayan bir öğrencinin derslerinde b aş ardı olması beklenemez. Öğrenci, her dersin ber konunun hedeflerine ulaşmada okumadan yararlanmak zorundadır. Bireyin okumada kazandığı beceriler, onun gerek okuldaki, gerekse okul dışındaki başarısını ve bunun yanında çevresine uyumunu belirleyen etkenlerdir (Tekin, 1979).

Kaynakça

  • Jersild, Arthur T., Çocuk Psikolojisi. Üçüncü Basla. Çev: Gülseren Güııçe. Ankara; A.Ü. Eğitim. Fakültesi, 1979.
  • Kee, Paul Mc., İlkokulda Okuma Öğretimi Cilt I. Çev: M. Şükrü Koç. İstanbul; Maarif Basımevi, 1956.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Akçamete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akçamete, G. (2019). GÖRME ÖZÜRLÜLERDE SESLİ OKUMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 91-110. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001002

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License