Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE PROGRAMLAR VE ÖĞRETİM

Yıl 1988, Cilt: 21 Sayı: 1, 223 - 230, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000996

Öz

Eğitim teori, işlev, uygulama, yöntem ve tekniklerinin üniversitede nitelikli bir düzeyde ele alınması, kuşkusuz bir geçiş dönemi gerektirir. Üniversitelerimizde ydlar boyunca standartlar yönünden kristalize hale gelmiş bulunan ve araştırma yoluyla bilime katkı uğraşı içinde olan disiplinler yanında, Eğitim Fakülteleri başlangıçta kadrolaşma, akademik kariyer sahibi öğretim üyesi yetiştirme gibi sorunları çözmek durumundadırlar. Bir profesörün lisanstan sonra ortalama, 15—16 yılda yetiştiği düşünülüı'se, eğitim fakülteleri için geçiş döneminin 10-15 yıl alacağı söylenebilir. Bu süre içinde, ınakro düzeyde yapılacak bir plân çerçevesinde metodlu ve etkin programlamalarla öğretim elemanı yetiştirme üzerinde durulması gerekmektedir.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Varış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Varış, F. (2019). EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE PROGRAMLAR VE ÖĞRETİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 223-230. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000996
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.