Rikkatlerimizi okula yöneltirken çok daba derindeki bir sorunu kolaylıklâ gözden kaçırabiliriz: bu sorun öğrenime yaklaşım biçimidir. İnsanlar öğrenimi bir meta olarak görmeyi sürdürecekler mi ? Yeni yeni kurumsal düzenlemeler geliştirerek dalıa fazla sayıda insanın giderek daha bir etkinlikle üretebileceği ve tüketebileceği bir meta mıdır öğrenim? Yoksa getireceğimiz kurumsal düzenlemeler yalnızca öğrencinin bağımsızlığını, ne öğreneceğine karar vermek inisiyatifini ve bir başkasına yararlı oldtığu için değil de hoşlandığı' için öğrenmek hakkını korumaya mı yönelik olmalıdır? Seçimimizi, giderek daha etkin bir topluma uygun daha etkin bir eğitim ile eğitimin belli bir kurumun işi olmaktan çıktığı yeni bir toplum arasında kullanmak zorundayız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1988 Cilt: 21 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.