İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki yıllarda, “eğitimi demokratikleştirme” ve herkese, eğitimde “fırsat, ve imkan eşitliği” sağlama amaçlarıyla, gelişmiş ve gelişmekte olan hemen her ülkede, izlenen' eğitimi yaygınlaştırma politikaları, eğitimin her düzeyinde öğrenci sayılarının artmasına neden olmuş; bu da beraberinde sunu-istein dengelerinde bozulma ve finansman yetersizliği sorunlarını getirmiştir. Aşağıda ilkin eğitim sistemlerinde-bir “bunalım”1 yarattığı ileri sürülen dengesizlikler kısaca .açıklanmakta; sonra da eğitimin finansmanı konusundaki 'tartışmalar, kısaca özetlenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1988 Cilt: 21 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.