Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM YÖNETİCİSİNİN YETİŞTİRİLMESİ:Türkiye'deki İlk ve Orta Dereceli Okul Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma

Yıl 1988, Cilt: 21 Sayı: 1, 435 - 448, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000997

Öz

Eğitim sistemi çevresindeki sosyal, politik ve ekonomik sistemlerle sürekli' ilişki ve etkileşim içindedir. Eğitim girişiminin netiliği bunu gerektirmektedir. Bilindiği gibi eğitim sosyal,, politik ve ekonomik yönleri olan bir girişimdir. Bu sistemlerdeki değişme ve gelişmeler eğitim sisteminde baskı yaratan bir dizi sorun yaratmaktadır. Bu'sorunlara çözüm bulunabilmesi okul yöneticilerinin özellikle karaıv verme, planlama ve değerlendirme gibi bazı becerilerle donatdmalarına bağlıdır (Bjarnason, 1971, s. 2; Balcı, 1982, s. 174).

Kaynakça

  • Bursahoğlu, Zıya., Okul Yöneliminde Yeni Yapı ve Davranış. Genişletilmiş Yedinci Baskı, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Pfo: 154, 1987.
  • Cornet, Lynn M., “The Preparation and Selection of School Principals", ERIC, 1983.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Balcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balcı, A. (2019). EĞİTİM YÖNETİCİSİNİN YETİŞTİRİLMESİ:Türkiye’deki İlk ve Orta Dereceli Okul Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 435-448. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000997
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.