Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTSEL FIRSAT EŞİTLİĞI : (Sosyolojik Bir Kavram Olarak Gelişimi)

Yıl 1987, Cilt: 20 Sayı: 1, 245 - 259, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001058

Öz

Eğitsel fırsat eşitliği ya da eğitimde fırsat eşitliği kavramı eğitim sosyolojisinin herhalde üzerinde en az görüş birliğine ulaşılmış, ama mutlaka en çok tartışılagelmiş kavramlarından biridir. Kavramın uyandırdığı karmaşa, eğitimin içinde yer aldığı toplumun fırsat, ayrıcalık ve alışkanlık yapılarıyla kopmaz bir neden-sonuç ilişkisi içinde bulunuşuyla ilgili olsa gerekir. Çağdaş toplumda eğitsel fırsat eşitliğinin çeşitli göstergeleri bir yandan tüm bu yapıların kaçınılmaz sonuçları, öte yandan gene bu yapıların düzenlenmesinde vazgeçilmez araçlar olarak ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Tan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tan, M. (2019). EĞİTSEL FIRSAT EŞİTLİĞI : (Sosyolojik Bir Kavram Olarak Gelişimi). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 245-259. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001058

Cited By

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.