Kendi ülkeleri dışında
farklı ülke ya da ülkeler görme imkânı bulmuş öğrencilerin, o kültüre yönelik
“Bakış”larını (Gaze) belirlemek ve sanat eğitimi yoluyla öğrencilerin bakma
pratikleriyle, gördükleri kültürün imge/nesne ya da ögelerinin anlamlarını
görsel kültür çalışmasıyla irdelemelerini sağlamak, araştırmanın amacını
oluşturmaktadır. Sekiz odak öğrencinin, görmüş ve deneyimlemiş oldukları Çek
Cumhuriyeti, Fransa, Amerika Birleşik Devletleri, Yunanistan, İtalya, İngiltere
ve Hollanda’nın kültürü ya da kültürleri üzerinden yapmış oldukları görsel
kültür çalışmalarındaki öğrenci bakışlarının, ağırlıklı olarak eleştirel olduğu
bulgulanmıştır. Araştırma çerçevesinde yapılan görsel kültür çalışmaları
bağlamında, görsel sanatlar alanı dışında eğitim alan öğrencilerin, kendi
ülkeleri dışındaki kültürleri görsel yolla ifade edebildikleri, kültürlerarası
farklılıkları ve benzerlikleri görebildikleri ve öğrencilerin görsel kültüre
ilişkin bakma pratikleri geliştirebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Sanat Eğitimi Kültür Görsel Kültür Görsel okur yazarlık imge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |