Video oyunlar, ev eğlencesi olarak yaygınlık kazandığı yıllardan itibaren estetik bir kaygı olarak da gelişim içersine girmiştir. Kamera hareketleri, senaryo, hikaye anlatımı, karakter gelişimi, gibi sinemaya özgü ögeleri ödünç alacaktır. 80’li yıllar, sinemada gişe hasılatı yapan filmlerin video oyunlarına uyarlandığı yıllar olurken, 90’lı yıllarda durum tam tersi olmaya başlayacaktır. Süper Mario Kardeşler (1993), video oyunlardan sinemaya uyarlanan ilk yapım olurken, sinema için de yeni bir yol açılmış olur. Aynı zamanda oyunlar da yıllar geçtikçe sinema sektörüyle boy ölçüşmeye çalışan yapımlar olacaktır. Sinemaya özgü anlatıları benimseyen, farklı kamera açılarıyla estetik dünyalar sunmaya çalışan oyun yönetmenleri, sanatsal olanı yakalamaya çabalayacaktır. Günümüzde sanal oyuncular filmlerde yer almış, Hollywood yıldızları, gerek seslendirme, gerekse modelleme olarak yüzleri video oyunlarına aktarılan yıldızlar olacaktır. CGI efektleri, neon ışıklar, video oyunların bütün nimetlerini sinemaya taşıyan yeni mecralar olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |