Bu çalışmada Yargıtay kararları ve öğretideki görüşler ışığında iflas idarelerinin kamu alacaklarının kaydı talebini reddetmesi sorunu ele alınmaktadır. Kamu alacaklarının dayanağı bir idari işlemdir. Bu nedenle hukuka uygunluk karinesinden yararlanır ve idari işleme dayalı kamu alacağı, iflas idaresince reddedilemez. İflas idaresi kamu gücüne sahip olmadığından alacağı ret yetkisi değil, alacağın dayandığı idari işleme karşı iptal davası açma hakkı vardır. Mükerrerlik, mahsup, ödeme ve yanlış faiz hesabı gibi nedenler de iflas idaresi için bir ret gerekçesi oluşturamaz. Kayıt kabul davasına bakmakla görevli ticaret mahkemeleri hiçbir halükarda idari bir işleme dayanan kamu alacağının varlığı ve tutarı hakkında bir karar veremez
Akkaya, Mustafa. (2013). Vergi Yargısında Yargılama Süreçlerinin Yeniden Değerlendirilmesi, “Danıştay ve İdari Yargı Günü 144. Yıl Sempozyumu”. Ankara: Danıştay yay. s. 179-184.
Akkaya, Mustafa. (1997). Vergi Sorumlusunun Vergi Yargısı ve Vergi İdaresi Karşısındaki Konumu, AÜHFD, C.46, S. 1-4, s.185-208
Ağar, Serkan. (2006). Vergi Yargısında Davaya Konu İcrai İşlem, TBB Dergisi (679). s. 285-316.
Erkut, Celal. (1990). İdari İşlemin Kimliği. Ankara: Danıştay yay.
Kaplan, Gürsel. (2011). “Danıştay Kararları ve İlgili Özel Yasal Düzenlemeler Çerçevesinde İdari Yargıda Ehliyet ve Husumet”, İÜHFM. C. LXIX, S.1-2, s. 349-390.
This article examines – in light of the pertinent jurisprudence of the Court of Cassation and the academic literature- the problem stemming from rejection of recording public receivables by the bankruptcy administration. The legal basis for public receivables is an administrative act. Therefore, due to the presumption of lawfulness, a public receivable based on an administrative act cannot be rejected by the bankruptcy administration. As the bankruptcy administration does not have public authority, it cannot reject a public receivable. Rather, It has the power to file a claim for annulment of the administrative act forming the legal basis for the public receivable. Furthermore, several other reasons, such like duplication, offset, payment and incorrect interest calculation, cannot offer a justification for rejection of the public receivable by a bankruptcy administration. Commercial courts tasked with hearing the lawsuits pertaining to acceptance of records does not have the power to appraise –at any circumstances- the presence or the amount of a public receivable emanating from an administrative act
Akkaya, Mustafa. (2013). Vergi Yargısında Yargılama Süreçlerinin Yeniden Değerlendirilmesi, “Danıştay ve İdari Yargı Günü 144. Yıl Sempozyumu”. Ankara: Danıştay yay. s. 179-184.
Akkaya, Mustafa. (1997). Vergi Sorumlusunun Vergi Yargısı ve Vergi İdaresi Karşısındaki Konumu, AÜHFD, C.46, S. 1-4, s.185-208
Ağar, Serkan. (2006). Vergi Yargısında Davaya Konu İcrai İşlem, TBB Dergisi (679). s. 285-316.
Erkut, Celal. (1990). İdari İşlemin Kimliği. Ankara: Danıştay yay.
Kaplan, Gürsel. (2011). “Danıştay Kararları ve İlgili Özel Yasal Düzenlemeler Çerçevesinde İdari Yargıda Ehliyet ve Husumet”, İÜHFM. C. LXIX, S.1-2, s. 349-390.
Bahçeci, Barış. “İflas Idaresinin Kamu alacağının Iflas masasına kaydını Reddetmesi Sorunu”. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 64, sy. 4 (Aralık 2015): 975-1014. https://doi.org/10.1501/Hukfak_0000001797.