Bu makalenin amacı, 655 sayılı KHK m. 43 ve ilgili Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yeniden düzenlenen Bağlama Kütüğü Rejimini kapsamlı biçimde inceleyerek eski rejime göre farklılık arz eden hususları tespit etmek ve mevcut sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Yeni Bağlama Kütüğü Rejimi, Bağlama Kütüğünün hukuki niteliğinde bir değişiklik yapmamıştır. Bağlama Kütüğü, bir gemi sicili olmayıp sadece yeni bir kayıt düzenidir. Çalışmamızda Yeni Bağlama Kütüğü Rejiminin önemli ölçüde hukuki dayanaktan yoksun olduğu saptanmıştır. Kanuni düzenlemeler, birçok yönden eksiktir. Yönetmeliğin çoğu hükümleri, iptal edilme riskiyle karşı karşıyadır. Mevcut sorunların çözümü için müstakil bir Bağlama Kütüğü Kanununun çıkartılmasının gerekli olduğu ve Bağlama Kütüğünün Trafik Sicili’ne yaklaştırılmasının uygun olacağı kanaatine varılmıştır
This article’s purpose is to identify the matters differing from the former regime, and to propose a solution for existing problems, by scrutinising the Home Port Log Regime restructured within the context of the article 43 of the Statutory Decrees no. 655 and the relevant by-law’s provisions. The New Home Port Log Regime has not changed legal characteristic of the Home Port Log. The Home Port Log isn’t any ship’s register; it is solely a new record regime. In this study, it has been determined that the New Home Port Log Regime is significantly lacking legal ground. Statutory regulations are inadequate in many aspects. The most provisions of the by-law are at the peril of annulment. For solution of the existing problems, it has been reached the conclusion that a substantive act on home port log should be enacted, and that it is appropriate the Home Port Log will be approached the Traffic Register
Diğer ID | JA46EA26RR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 64 Sayı: 1 |