Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NEL NODDİNGS’İN İHTİMAM ETİĞİ PERSPEKTİFİNDEN HUKUK FAKÜLTELERİNDE GRUP ÇALIŞMALARI: ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ ‘HUKUKA FELSEFEYLE BAKMAK’ GRUBU ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 71 Sayı: 2, 725 - 744, 30.06.2022
https://doi.org/10.33629/auhfd.984131

Öz

Çalışmada, ana hatlarıyla Carol Gilligan’ın ihtimam etiği anlayışı üzerinden kavramın ele alınışı söz konusudur. İhtimam etiğinin ne olduğu, hangi şartlarda değerlendirilebileceği ve etik bir teori olarak neyi amaçladığı ifade edilmeye çalışılmaktadır. Çalışmada özellikle hukuk fakültesi öğrencilerinin, eğitim modeli ön planda tutulmaktadır. Bunun nedeni hukuk fakültelerinde eğitim metodu olarak monolog ve takrir yöntemlerinin daha çok tercih edilmesidir. Böylece Nel Noddings’in ihtimam etiği anlayışının, eğitim metodu olarak nasıl kullanılabileceği çeşitli çalışmalarından yararlanılarak açıklanmıştır. Aynı zamanda ihtimama göre eylemenin Noddings açısından yalnızca kadınlara özgü bir davranış şekli olmadığı da vurgulanmıştır. Bu çalışmada örnek olarak, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi grup çalışmaları seçilmiştir ve seçilen çalışma grubu 2019-2020 eğitim döneminde faaliyet göstermiştir. Noddings’in ihtimam etiğinin, eğitimde oynadığı role ilişkin görüşleri, bu çalışma grubundan geri bildirimler alınarak değerlendirilmeye tabi tutulmuştur. Geri bildirimlerin değerlendirilmesi de ihtimama göre eylemenin önemine işaret edecek özellikler barındırmaktadır.

Kaynakça

  • Bergman, Roger : “Caring for the ethical ideal: Nel Noddings on moral education”, Journal of Moral Education 33:2, 2004, p. 154-157.
  • Bergmark, Ulrika : “Rethinking Researcher–Teacher Roles and Relationships in Educational Action Research Through the Use of Nel Noddings’ Ethics of Care”, Educational Action Research, 2019, p. 6-7.
  • Collins, Stephanie : The Core of Care Ethics, Palgrave Macmillan, 2015.
  • Davion, Victoria :“Autonomy, Integrity and Care”, Social Theory and Practice 19/2, 1993, ss. 161-164.
  • Gilligan, Carol : In a Different Voice, Harvard University Press, 1982.
  • Goralnik Lissy, Dobson Tracy, Nelson Michael Paul : “Place-Based Care Ethics: A Field Philosophy Pedagogy”, Canadian Journal of Environmental Education 19, 2014, ss. 180-196.
  • Gürgey, İrem Çağlar : “Rawls’un Aile Yaklaşımının Eleştirisi”, HFSA 27, İstanbul Barosu Yayınları, 2016, ss. 15-16. Karacan, Olcay : “İhtimam Etiği Teorisinden Hareketle Hukuk Eğitiminin Değerlendirilmesi”, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, 2017, ss. 13-15.
  • Lindemann, Hilde : An Inivation to Feminist Ethics, Oxford University Press, 2019.
  • Noddings, Nel : “Identifying and Responding to Needs in Education”, Cambridge Journal of Education 35:2, 2005, p. 147-149.
  • Noddings, Nel : A Feminine Approach to Ethics Moral Education, University of California Press, 2003.
  • Noddings, Nel : Starting at Home: Caring and Social Policy, University of California Press, 2002.
  • Özdemir, Nadire : “Aile Hukuku ve (İlişkisel) Özerklik”, Ankara Barosu Dergisi 2015/4, 2015, ss. 48-49.
  • Rabin, Collete ve Smith Grinell : “Teaching Care Ethics: Conceptual Understanding and Stories for Learning”, Journal of Moral Education, 2013, s. 167. Raghuram, Parvati : “Race and Feminist Care Ethics: Intersectionality as Method”, Gender Place and Culture A Journal of Feminist Geography, 2019, ss. 1-25.
  • Shelby, Candice L. : “Care Ethics in Education”, The Educational Forum, 67/4, 2003, ss. 337-342.
  • Slote, Michael : The Ethics of Care and Empathy, Routledge Press, 2007.
  • Uygur, Gülriz : “Good Lawyers: The Education of Philosophy of Law and Alternative Methods in Turkish Legal Education”, Alternative Methods in the Education of Philosophy of Law (and the Importance of Legal Philosophy in the Legal Education), Nomos 2010, ss. 38- 45.
  • Uygur, Gülriz : “Hukuk Eğitiminde Geliştirilmesi Gereken Yetiler, Hukuk Felsefesi Öğretimi ve Alternatif Metotlar”, HFSA, 2008, S.18, s. 166-168.
  • Uygur, Gülriz : Hukukta Adaletsizliği Görmek, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 2013.

Group Studıes In Law Facultıes From Nel Noddıngs's Perspectıve of Care Ethıcs: Ankara Unıversıty Faculty of Law 'Lookıng At Law Wıth Phılosophy' Study Group Example

Yıl 2022, Cilt: 71 Sayı: 2, 725 - 744, 30.06.2022
https://doi.org/10.33629/auhfd.984131

Öz

In this study, the concept is discussed through Carol Gilligan's
understanding of care ethics. It is tried to express what the ethics of care is,
under what conditions it can be evaluated and what it aims as an ethical theory.
In the study, the education model of law faculty students is kept in the
foreground. The reason for this is that monologue and recital methods are
preferred more as education methods in law faculties. Thus, how Nel
Noddings' understanding of care ethics can be used as a training method is
explained by using his various studies. At the same time, it was emphasized
that acting with due diligence is not a female-only behavior for Noddings. In
this study, group studies of Ankara University Faculty of Law were chosen as
an example, and the selected study group was active in the 2019-2020
academic year. Views of Noddings on the role that ethics of care plays in
education were evaluated by receiving feedback from this working group. The
evaluation of feedback also contains features that will indicate the importance
of taking action according to care.

Kaynakça

  • Bergman, Roger : “Caring for the ethical ideal: Nel Noddings on moral education”, Journal of Moral Education 33:2, 2004, p. 154-157.
  • Bergmark, Ulrika : “Rethinking Researcher–Teacher Roles and Relationships in Educational Action Research Through the Use of Nel Noddings’ Ethics of Care”, Educational Action Research, 2019, p. 6-7.
  • Collins, Stephanie : The Core of Care Ethics, Palgrave Macmillan, 2015.
  • Davion, Victoria :“Autonomy, Integrity and Care”, Social Theory and Practice 19/2, 1993, ss. 161-164.
  • Gilligan, Carol : In a Different Voice, Harvard University Press, 1982.
  • Goralnik Lissy, Dobson Tracy, Nelson Michael Paul : “Place-Based Care Ethics: A Field Philosophy Pedagogy”, Canadian Journal of Environmental Education 19, 2014, ss. 180-196.
  • Gürgey, İrem Çağlar : “Rawls’un Aile Yaklaşımının Eleştirisi”, HFSA 27, İstanbul Barosu Yayınları, 2016, ss. 15-16. Karacan, Olcay : “İhtimam Etiği Teorisinden Hareketle Hukuk Eğitiminin Değerlendirilmesi”, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, 2017, ss. 13-15.
  • Lindemann, Hilde : An Inivation to Feminist Ethics, Oxford University Press, 2019.
  • Noddings, Nel : “Identifying and Responding to Needs in Education”, Cambridge Journal of Education 35:2, 2005, p. 147-149.
  • Noddings, Nel : A Feminine Approach to Ethics Moral Education, University of California Press, 2003.
  • Noddings, Nel : Starting at Home: Caring and Social Policy, University of California Press, 2002.
  • Özdemir, Nadire : “Aile Hukuku ve (İlişkisel) Özerklik”, Ankara Barosu Dergisi 2015/4, 2015, ss. 48-49.
  • Rabin, Collete ve Smith Grinell : “Teaching Care Ethics: Conceptual Understanding and Stories for Learning”, Journal of Moral Education, 2013, s. 167. Raghuram, Parvati : “Race and Feminist Care Ethics: Intersectionality as Method”, Gender Place and Culture A Journal of Feminist Geography, 2019, ss. 1-25.
  • Shelby, Candice L. : “Care Ethics in Education”, The Educational Forum, 67/4, 2003, ss. 337-342.
  • Slote, Michael : The Ethics of Care and Empathy, Routledge Press, 2007.
  • Uygur, Gülriz : “Good Lawyers: The Education of Philosophy of Law and Alternative Methods in Turkish Legal Education”, Alternative Methods in the Education of Philosophy of Law (and the Importance of Legal Philosophy in the Legal Education), Nomos 2010, ss. 38- 45.
  • Uygur, Gülriz : “Hukuk Eğitiminde Geliştirilmesi Gereken Yetiler, Hukuk Felsefesi Öğretimi ve Alternatif Metotlar”, HFSA, 2008, S.18, s. 166-168.
  • Uygur, Gülriz : Hukukta Adaletsizliği Görmek, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 2013.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emre Şimşek 0000-0002-5471-2324

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 18 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 16 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 71 Sayı: 2

Kaynak Göster

Chicago Şimşek, Emre. “NEL NODDİNGS’İN İHTİMAM ETİĞİ PERSPEKTİFİNDEN HUKUK FAKÜLTELERİNDE GRUP ÇALIŞMALARI: ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ ‘HUKUKA FELSEFEYLE BAKMAK’ GRUBU ÖRNEĞİ”. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 71, sy. 2 (Haziran 2022): 725-44. https://doi.org/10.33629/auhfd.984131.
.