BibTex RIS Kaynak Göster

The Views of the Students of the Faculty of Divinity on Preaching and Preachers: Ankara University Faculty of Divinity as a Case Study

Yıl 2013, , 129 - 158, 01.08.2013
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001393

Öz

The Views of the Students of the Faculty of Divinity on Preaching and Preachers: Ankara University Faculty of Divinity as a Case Study This study discusses the results of a survey of preaching practicum which was conducted among senior students of the Faculty of Divinity of Ankara University. The aim of the survey is to seek the students’ knowledge and thoughts about preaching and preachership. To this end, students were asked about the processes between the preparation and presentation of a sermon with a view to investigating their approaches toward the profession of preaching. This study, moreover, examines the way in which their education in divinity program contributed to their inclination toward the profession of preaching and to making them competent in this profession. Also offered here is a discussion on the current state of the studies on sermon and preachership in public religious education. This study concludes with suggestions offered with regard to how the relationship between theological/divinity education and employment thereof should be

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman. “Vaizlere Göre Vaizlik Mesleğinin Sorunları ve Çözümleri,” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013), ss.423-476.
  • Arpacı, Mücahit. “Vaizlerin İletişim Becerileri Düzeylerinin İncelenmesi (Güneydoğu Anadolu Örneği),” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013), ss.492-509.
  • Aşıkoğlu, N. Yaşar. “Vaizlerde Aranacak Temel Yeterlilikler Üzerine,” Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8:2 (2004), ss.17-24.
  • Bayraktar, M. Faruk. Türkiye’de Vaizlik. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1997.
  • Doğan, Recai. “Yaygın Din Eğitimi Açısından II. Meşrutiyet Dönemine Kadar Vaaz ve Vaizliğin Gelişimine Tarihi Bir Bakış,” Dini Araştırmalar Dergisi 1:3 (1999), ss.257- 272.
  • I. Din Hizmetleri Sempozyumu. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2008.
  • Karaman, Hayrettin. İslam Işığında Günün Meseleleri. İstanbul: Nesil Yayınları, 1993.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
  • Kayadibi, Fahri. “Cumhuriyet Dönemi İmam-Hatiplik ve Vaizlik,” Din Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (1999), ss.145-180.
  • Korkmaz, Mehmet. “Vaizlik Eğitimi Açısından İlahiyat Lisans Programlarının Değerlendirilmesi ve Bir Sertifika Programı Önerisi,” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013), ss.336-354.
  • Korukçu, Adem. “Dinî Hitabet Dersi Bağlamında İlahiyat Fakültelerinde Vaizlik Eğitimi,” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: DİB Yayınları, 2013), ss.366-384.
  • Personel Yeterlikleri. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2010.
  • Şentürk, Lütfü. Örnek Vaazlar. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2010.
  • Tosun, Cemal. “İlahiyat Fakültelerinde Vaizlik Eğitimi,” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 36:1 (1997), ss.179-221.
  • Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013.
  • Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013.
  • Yeşil, Mahmut. Vaaz Edebiyatında Hadisler. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2001.
  • YÖK. İlahiyat Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme ve Lisans Programları, YÖK Yayınları, 1998.
  • www.diyanet.gov.tr/tr/icerik/%E2%80%9Cvaaz-ve-vaizlik-sempozyumu-sonuc- bildirgesi/7263?getEnglish= (29.11.2013)
  • www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.633&MevzuatIliski=0&sourc
  • eXmlSearch= (03.12.2013).

İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Vaaz ve Vaizlik Konularına Bakışları: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği

Yıl 2013, , 129 - 158, 01.08.2013
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001393

Öz

Bu makale, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ilahiyat programı son sınıf öğrencilerine Dinî Hitabet dersinde uygulanmış olan anketin sonuçlarını tartışmaktadır. Anket öğrencilerin “vaaz ve vaizlik” ile ilgili konulardaki bilgilerini ve düşüncelerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaca yönelik olarak, öğrencilere bir vaazın hazırlanmasından sunumuna kadarki süreçler ile ilgili sorular sorulmuştur. Bu suretle İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin vaizlik mesleğine bakışları araştırılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin ilahiyat programında aldıkları eğitimin, vaizlik mesleğine yönelmelerine ve vaizlik mesleği yeterliklerinin gerçekleşmesine katkısı irdelenmiş; yaygın din eğitimi alanında vaaz ve vaizlik konularına ilişkin çalışmaların geldiği nokta tartışılmıştır. Çalışmada, son olarak, İlahiyat eğitiminin istihdam alanlarıyla nasıl bir ilişki içerisinde olması gerektiğine dair öneriler geliştirilmiştir

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman. “Vaizlere Göre Vaizlik Mesleğinin Sorunları ve Çözümleri,” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013), ss.423-476.
  • Arpacı, Mücahit. “Vaizlerin İletişim Becerileri Düzeylerinin İncelenmesi (Güneydoğu Anadolu Örneği),” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013), ss.492-509.
  • Aşıkoğlu, N. Yaşar. “Vaizlerde Aranacak Temel Yeterlilikler Üzerine,” Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8:2 (2004), ss.17-24.
  • Bayraktar, M. Faruk. Türkiye’de Vaizlik. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1997.
  • Doğan, Recai. “Yaygın Din Eğitimi Açısından II. Meşrutiyet Dönemine Kadar Vaaz ve Vaizliğin Gelişimine Tarihi Bir Bakış,” Dini Araştırmalar Dergisi 1:3 (1999), ss.257- 272.
  • I. Din Hizmetleri Sempozyumu. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2008.
  • Karaman, Hayrettin. İslam Işığında Günün Meseleleri. İstanbul: Nesil Yayınları, 1993.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
  • Kayadibi, Fahri. “Cumhuriyet Dönemi İmam-Hatiplik ve Vaizlik,” Din Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (1999), ss.145-180.
  • Korkmaz, Mehmet. “Vaizlik Eğitimi Açısından İlahiyat Lisans Programlarının Değerlendirilmesi ve Bir Sertifika Programı Önerisi,” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013), ss.336-354.
  • Korukçu, Adem. “Dinî Hitabet Dersi Bağlamında İlahiyat Fakültelerinde Vaizlik Eğitimi,” Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II (Ankara: DİB Yayınları, 2013), ss.366-384.
  • Personel Yeterlikleri. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2010.
  • Şentürk, Lütfü. Örnek Vaazlar. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2010.
  • Tosun, Cemal. “İlahiyat Fakültelerinde Vaizlik Eğitimi,” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 36:1 (1997), ss.179-221.
  • Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu II. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013.
  • Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2013.
  • Yeşil, Mahmut. Vaaz Edebiyatında Hadisler. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2001.
  • YÖK. İlahiyat Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme ve Lisans Programları, YÖK Yayınları, 1998.
  • www.diyanet.gov.tr/tr/icerik/%E2%80%9Cvaaz-ve-vaizlik-sempozyumu-sonuc- bildirgesi/7263?getEnglish= (29.11.2013)
  • www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.633&MevzuatIliski=0&sourc
  • eXmlSearch= (03.12.2013).
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48JM57KE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Remziye Ege Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

Chicago Ege, Remziye. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Vaaz Ve Vaizlik Konularına Bakışları: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 54, sy. 2 (Ağustos 2013): 129-58. https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001393.

Creative Commons Lisansı
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.