BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, , 143 - 164, 01.04.2011
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001061

Öz

It is known that all branches in the curriculum of Divinity Faculty have stemmed from Koran. Therefore it is necessary to be acquainted with Koran’s subjects and style of expression in order to understand the information given in the education and interpret it successfully. But the current curriculum is insufficient to be familiar to Koran. The results of the survey that is applied to the students of Divinity Faculties display this insufficiency obviously. Noticing the problem and taking measures are of importance to cause the students to acquire the habbit of reading Koran directly and undesrtanding it

Kaynakça

  • Acuner, Yusuf- Kara Ömer- Ünal Mehmet, “Akademisyen ve Öğrencilere Göre İlahiyat Fakültesinde Tefsir Dersi Üzerine Bir Alan Araştırması”, Tefsir Eğitim ve Öğretiminin Problemleri, (Kur’an Araştırmaları Vakfı, Bursa 2007, ss. 57–81)
  • Alemdar, Yusuf, “İlahiyat Fakültelerinde Kur’an Dersleri İle İlgili Problem- ler”, CÜİFD, (c.XII, sayı:I, s. 177-212, Sivas, 2008.)
  • Birışık, Abdülhamit, “İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Bölümü (İDÖB) Tefsir Derslerinin Bölüm Hedeflerine Uygun Hale Getirilmesi”, Tefsir Eğitim ve Öğretiminin Problemleri, (Kur’an Araştırmaları Vakfı, Bursa 2007)
  • el-Cevherî, İsmâîl b. Hammâd, es-Sıhâh -Tâcu’l-Luğa ve Sıhâhu’l-Arabiyye, I-VI, Thk: Ahmed Abdulgafûr Attâr, (Kitâbu’l-Arabî, Kahire, 1956.)
  • Demirci, Muhsin, Kur’an’ın Temel Konuları, (Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, İstanbul 2000)
  • Erbaş, Muhammed, “Kur’an’ın Mana Boyutu Işığında Kur’an Okumanın An- lamı” Marife, (y.7, sayı:1, s. 7–42, Konya, 2007)
  • ____, “İlahiyat Fakültelerinde Kur’an ve Tefsir Öğretimi Sorunları”, Kur’an ve Tefsir Etkinlikleri Koordinasyon Toplantısı (DEÜ İlahiyat Fakültesi, İzmir 2007)
  • Fazlurrahman, Ana Konularıyla Kur’an, çev. Alparslan Açıkgenç, (Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2000)
  • İbn Fâris, Ebu’l-Huseyn Ahmed b. Zekeriyya, Mu’cemü Mekâyısı’l-Luğa, I-VI, Thk: Abdusselâm Muhammed Hârûn, (Dâru’l-Ciyl, Beyrut, trz.)
  • İbn Manzur, Ebu’l-Fadl Cemâluddin Muhammed, Lisânu’l-Arab, I-XV, (Dâru Sadr, Beyrut, trz.)
  • Karslı, Halil İbrahim, “Dindarlığımızın İnşasında Kur’an Meallerinin Rolü”, Diyanet İlmi Dergi, (c.47, sayı:1, s. 31-52.)
  • Özbek, Abdullah, Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Ya- pılanması ve Geleceği Sempozyumu (Bildiriler-Müzakereler), (S.D.Ü İlahiyat Fakültesi Yayınları, Isparta 16-17 Ekim 2003)
  • Şimşek, M. Sait, Kur’an’ın Ana Konuları, (Beyan Yayınları, İstanbul 1999)

İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Anlayarak Kur'an Okuma Durumları Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2011, , 143 - 164, 01.04.2011
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001061

Öz

İlahiyat öğretimi müfredatında yer alan bütün branşların doğrudan ya da dolaylı olarak Kur’an’dan neş’et ettiği bilinmektedir. Bu sebeple ilahiyat öğreniminde edinilen bilgiyi anlamak ve başarılı şekilde yorumlayabilmek için Kur’an konularına, anlatım üslubuna aşina olmak zorunludur. Bugünkü müfredat, Kur’an’la bu manada bir yakınlık kurmak için yeterli değildir. İlahiyat fakültesi öğrencileriyle yapılan anket çalışması, bu yetersizliği çok açık bir şekilde gözler önüne sermektedir. Öğrencilerin doğrudan ve anlamı üzerinde durarak Kur’an okuma alışkanlığı edinme konusunda yaşanan boşluğu ortadan kaldırmak için sorunun fark edilerek bir dizi önlemin alınması önem arz etmektedir

Kaynakça

  • Acuner, Yusuf- Kara Ömer- Ünal Mehmet, “Akademisyen ve Öğrencilere Göre İlahiyat Fakültesinde Tefsir Dersi Üzerine Bir Alan Araştırması”, Tefsir Eğitim ve Öğretiminin Problemleri, (Kur’an Araştırmaları Vakfı, Bursa 2007, ss. 57–81)
  • Alemdar, Yusuf, “İlahiyat Fakültelerinde Kur’an Dersleri İle İlgili Problem- ler”, CÜİFD, (c.XII, sayı:I, s. 177-212, Sivas, 2008.)
  • Birışık, Abdülhamit, “İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Bölümü (İDÖB) Tefsir Derslerinin Bölüm Hedeflerine Uygun Hale Getirilmesi”, Tefsir Eğitim ve Öğretiminin Problemleri, (Kur’an Araştırmaları Vakfı, Bursa 2007)
  • el-Cevherî, İsmâîl b. Hammâd, es-Sıhâh -Tâcu’l-Luğa ve Sıhâhu’l-Arabiyye, I-VI, Thk: Ahmed Abdulgafûr Attâr, (Kitâbu’l-Arabî, Kahire, 1956.)
  • Demirci, Muhsin, Kur’an’ın Temel Konuları, (Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, İstanbul 2000)
  • Erbaş, Muhammed, “Kur’an’ın Mana Boyutu Işığında Kur’an Okumanın An- lamı” Marife, (y.7, sayı:1, s. 7–42, Konya, 2007)
  • ____, “İlahiyat Fakültelerinde Kur’an ve Tefsir Öğretimi Sorunları”, Kur’an ve Tefsir Etkinlikleri Koordinasyon Toplantısı (DEÜ İlahiyat Fakültesi, İzmir 2007)
  • Fazlurrahman, Ana Konularıyla Kur’an, çev. Alparslan Açıkgenç, (Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2000)
  • İbn Fâris, Ebu’l-Huseyn Ahmed b. Zekeriyya, Mu’cemü Mekâyısı’l-Luğa, I-VI, Thk: Abdusselâm Muhammed Hârûn, (Dâru’l-Ciyl, Beyrut, trz.)
  • İbn Manzur, Ebu’l-Fadl Cemâluddin Muhammed, Lisânu’l-Arab, I-XV, (Dâru Sadr, Beyrut, trz.)
  • Karslı, Halil İbrahim, “Dindarlığımızın İnşasında Kur’an Meallerinin Rolü”, Diyanet İlmi Dergi, (c.47, sayı:1, s. 31-52.)
  • Özbek, Abdullah, Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Ya- pılanması ve Geleceği Sempozyumu (Bildiriler-Müzakereler), (S.D.Ü İlahiyat Fakültesi Yayınları, Isparta 16-17 Ekim 2003)
  • Şimşek, M. Sait, Kur’an’ın Ana Konuları, (Beyan Yayınları, İstanbul 1999)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83HN53KV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Asiye Fatma Şenat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

Chicago Şenat, Asiye Fatma. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Anlayarak Kur’an Okuma Durumları Üzerine Bir Çalışma”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 52, sy. 1 (Nisan 2011): 143-64. https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001061.

Creative Commons Lisansı
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.