Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Religious Counseling and Guidance Competencies of the Teachers of Religious Culture and Ethics -Research, Development, and Education Project-

Yıl 2021, , 275 - 284, 31.05.2021
https://doi.org/10.33227/auifd.920671

Öz

Kaynakça

  • Akdemir, Ayşe Betül. “Öğrencilerde İnanç Problemine Neden Olan Faktörlerin Belirlenmesi,” Dergiabant (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi) 8:1 (2020), ss.318-342.
  • Bayrakdar, Nazım. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Algıları,” Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, 2014.
  • Bilge, Emine Zehra ve Mustafa Naci Kula, “Liseli Gençlerin Dindarlık Eğilimi ve İyilik Algısı Arasındaki İlişki,” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21:1 (Haziran 2020), ss.215-240.
  • Bulut, Aytekin. Din Eğitiminde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2011.
  • Demirel, Özcan. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2007.
  • Erten, Pınar. “Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları ve Bu Becerilerin Kazandırılmasına Yönelik Görüşleri,” Millî Eğitim 49: 227 (2019), ss.33-64.
  • Gökmenoğlu, Tuba. “Geniş Açı: Modeller ve Yaklaşımlar Açısından Türkiye'de Program Değerlendirme Çalışmaları,” Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 4:7 (2014), ss.55-70.
  • MEB, "2023 Eğitim Vizyonu," http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf (10.04.2021).
  • MEB, "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (9-12. Sınıflar Öğretim Programı)," https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=319 (10.04.2021).
  • Demirel, Özcan. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınları, 2007.
  • Tosun, Aybiçe. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin XXI. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerilerini Kullanım Düzeyleri,” Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 24:42 (2019), ss.287-309.
  • Uğurlu, Havva Sinem. “Dinî Danışmanlık Eğitimi: Amerika Örneği ve Türkiye Gereksinim Çözümlemesi Üzerine Nitel Bir Araştırma,” Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara 2017.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Dinî Danışmanlık ve Rehberlik Yeterlikleri -Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Projesi-

Yıl 2021, , 275 - 284, 31.05.2021
https://doi.org/10.33227/auifd.920671

Öz

Din Eğitimi, dini danışmanlık uygulama beceri ve yöntemlerini de içerisinde barındıran bir eğitim alanıdır. Dini danışmanlık bireyin hayata dair anlam arayışına katkı sunmayı amaçlamaktadır. Din eğitimi açısından insanın bu anlam arayışı sürecine yapılacak katkı çok önemlidir. Çeşitli araştırmalar, DKAB öğretmenlerinin öğretim sırasında öğrencilerin dini soru ve problemlerine danışmanlık ve rehberlik yapmak durumunda kaldıklarını ortaya koymaktadır. Bunun yanında öğrenciler dinin inanç boyutuna dair pek çok soruyu da gündeme getirmektedir. Dolayısıyla günümüz din eğitimcileri öğrencilerin dini inanç ve dini yaşayış konularında pek çok sorusuyla karşılaşmaktadırlar. Bu sorulara verilecek geleneksel cevapların kimi zaman yeterli olmadığı da yine tecrübe edilmektedir. Öğretmenlerin karşılaştıkları bu durumları doğru analiz edebilmeleri, öğrencilerin sorularının arka planında neler olabileceğine dair farkındalık oluşturmaları, doğru tavır ve iletişim kodlarını bilmeleri ve uygulamaları, öğretmenlerin dini danışmanlık ve rehberlik yeterlikleri açısından geliştirilmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu yazı, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 'nün desteği ile gerçekleştirilen “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Dini Danışmanlık ve Rehberlik Yeterlikleri –Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Projesi-” ni tanıtmaktadır.

Kaynakça

  • Akdemir, Ayşe Betül. “Öğrencilerde İnanç Problemine Neden Olan Faktörlerin Belirlenmesi,” Dergiabant (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi) 8:1 (2020), ss.318-342.
  • Bayrakdar, Nazım. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Algıları,” Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, 2014.
  • Bilge, Emine Zehra ve Mustafa Naci Kula, “Liseli Gençlerin Dindarlık Eğilimi ve İyilik Algısı Arasındaki İlişki,” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21:1 (Haziran 2020), ss.215-240.
  • Bulut, Aytekin. Din Eğitiminde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2011.
  • Demirel, Özcan. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2007.
  • Erten, Pınar. “Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları ve Bu Becerilerin Kazandırılmasına Yönelik Görüşleri,” Millî Eğitim 49: 227 (2019), ss.33-64.
  • Gökmenoğlu, Tuba. “Geniş Açı: Modeller ve Yaklaşımlar Açısından Türkiye'de Program Değerlendirme Çalışmaları,” Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 4:7 (2014), ss.55-70.
  • MEB, "2023 Eğitim Vizyonu," http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf (10.04.2021).
  • MEB, "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (9-12. Sınıflar Öğretim Programı)," https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=319 (10.04.2021).
  • Demirel, Özcan. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınları, 2007.
  • Tosun, Aybiçe. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin XXI. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerilerini Kullanım Düzeyleri,” Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 24:42 (2019), ss.287-309.
  • Uğurlu, Havva Sinem. “Dinî Danışmanlık Eğitimi: Amerika Örneği ve Türkiye Gereksinim Çözümlemesi Üzerine Nitel Bir Araştırma,” Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara 2017.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Proje Değerlendirmesi
Yazarlar

Fatma Çapcıoğlu 0000-0002-8315-6144

Halise Kader Zengin Bu kişi benim 0000-0002-9011-6933

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Chicago Çapcıoğlu, Fatma, ve Halise Kader Zengin. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Dinî Danışmanlık Ve Rehberlik Yeterlikleri -Araştırma, Geliştirme Ve Eğitim Projesi-”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 62, sy. 1 (Mayıs 2021): 275-84. https://doi.org/10.33227/auifd.920671.

Creative Commons Lisansı
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.