BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2009, Cilt: 50 Sayı: 2, 217 - 226, 01.08.2009
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001007

Öz

M. Szentei-Heise, “Jüdische Gemeindearbeit in der Bundesrepublik. Das Beispiel Duesseldorf,” Uri Kaufmann (ed.), Jüdisches Leben heute in Deutschland, (Bonn: Inter Nationes, 1993) içinde, s.58

Kaynakça

  • yılında Hamburg Üniversitesi’nde, uzun vadede bir Dünya Dinleri Akademisinin kuruluşuna götürecek olan merkez, “Diyalogta Dünya Dinleri” Merkezi kurulmuştur. (Krş: www.ZWID.uni- hamburg.de [En son ulaşılan tarih: 24.04.2008]. *
  • Ehrlich, A. (2003). Bibel/Religion/Philosphie, in: Jüdische Oberschule zu Berlin (Hg), Festschrift, 10 Jahre Jüdische Oberschule. 225 Jahre Jüdische Schule in Berlin. Berlin: Selbstverlag, s. 80-81.
  • Heuberger, R. (2000). Jüdische Jugend in Deutschland. Zwischen Isolation und Integration, In: Otto R. Romberg (Hg), Juden in Deutschland nach 1945. Bürger oder, “Mit”- Bürger? Frankfurt am Main: Tribüne, s.199-208.
  • Jackson, R. (2004). Rethinking religious education and plurality. Issues in diversity and pedagogy. London: Routledge Falmer.
  • Krockmalnik, D. (2005). Zeit ist’s … Jüdische Religionspädagogik heute. Mussaf. Magazin der Hochschule für Jüdische Studien, 1, s.7-9.
  • Müller, C. (2005). The case of the Jewisch High Schooll in Berlin: a denominational school dealing with diversity. British Jornal of Religion Education, 27, s.239-251.
  • Szentei-Heise, M. (1993). Jüdische Gemeindearbeit in der Bundesrepublik. Das Beispiel Düsseldorf, in: Uri Kaufmann (Hg.), Jüdisches Leben heute in Deutschland. Bonn: Inter Nationes, s. 55-70.
  • Weiße, W. (Hg.) (1999). Vom Monolog zum Dialog. Ansätze einer dialogischen Religionspädagogik. Münster u.a.: Waxmann.

Yahudi Din Dersi ve Yahudi Öğrencilerin Dinlerarası Eğitim Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2009, Cilt: 50 Sayı: 2, 217 - 226, 01.08.2009
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001007

Öz

başlamışlardır (Mesela Kuzey Ren Westfalya). Hâlihazırda federal düzeyde geçerli bir düzenleme yoktur, 16 eyaletten her biri bu konuda kendisi karar vermektedir. Bazı eyaletler Yahudi din dersini lise bitirme sınavları için sınav alanı olarak tanımaktadır.4 Bu ders genellikle bir şehirdeki (Mesela

Kaynakça

  • yılında Hamburg Üniversitesi’nde, uzun vadede bir Dünya Dinleri Akademisinin kuruluşuna götürecek olan merkez, “Diyalogta Dünya Dinleri” Merkezi kurulmuştur. (Krş: www.ZWID.uni- hamburg.de [En son ulaşılan tarih: 24.04.2008]. *
  • Ehrlich, A. (2003). Bibel/Religion/Philosphie, in: Jüdische Oberschule zu Berlin (Hg), Festschrift, 10 Jahre Jüdische Oberschule. 225 Jahre Jüdische Schule in Berlin. Berlin: Selbstverlag, s. 80-81.
  • Heuberger, R. (2000). Jüdische Jugend in Deutschland. Zwischen Isolation und Integration, In: Otto R. Romberg (Hg), Juden in Deutschland nach 1945. Bürger oder, “Mit”- Bürger? Frankfurt am Main: Tribüne, s.199-208.
  • Jackson, R. (2004). Rethinking religious education and plurality. Issues in diversity and pedagogy. London: Routledge Falmer.
  • Krockmalnik, D. (2005). Zeit ist’s … Jüdische Religionspädagogik heute. Mussaf. Magazin der Hochschule für Jüdische Studien, 1, s.7-9.
  • Müller, C. (2005). The case of the Jewisch High Schooll in Berlin: a denominational school dealing with diversity. British Jornal of Religion Education, 27, s.239-251.
  • Szentei-Heise, M. (1993). Jüdische Gemeindearbeit in der Bundesrepublik. Das Beispiel Düsseldorf, in: Uri Kaufmann (Hg.), Jüdisches Leben heute in Deutschland. Bonn: Inter Nationes, s. 55-70.
  • Weiße, W. (Hg.) (1999). Vom Monolog zum Dialog. Ansätze einer dialogischen Religionspädagogik. Münster u.a.: Waxmann.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52RU89VF
Bölüm Diğer
Yazarlar

Christine Müller Bu kişi benim

Zengin Halise Kader Çev. Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 50 Sayı: 2

Kaynak Göster

Chicago Müller, Christine, ve Zengin Halise Kader Çev. “Yahudi Din Dersi Ve Yahudi Öğrencilerin Dinlerarası Eğitim Hakkındaki Görüşleri”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 50, sy. 2 (Ağustos 2009): 217-26. https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001007.

Creative Commons Lisansı
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.