This essay evaluates the comments that arising over ‗lawh al-mahfuz‘ in general. When
looked its history ‗lawh al-mahfuz‘ has three layered meaning attachment as a result of deep
implication and external changes. When looked at the source and the relation ‗lawh almahfuz‘,
it shows that Qur‘ân had been written before its sending and ıt was pronounced by
Hz.Muhammed as it was sended. In other words ‗lawh al-mahfuz‘ and the holy saying Koran
was pronounced in loud voice by Hz Muhammed intended in the page of angel ‗Cibril‘.
Makale, ‗levh-i mahfûz‘ üzerine ortaya çıkan yorumları bütünlük içerisinde değerlendirmektedir. Tarihsel gelişimine bakıldığında levh-i mahfûz‘un, delâlet derinleşmesi ve dışsal değişmeler sonucunda üç katlı bir anlam bağıntısına sahip olduğu görülmektedir. Kaynağına ve bağlamına gidildiğinde ise levh-i mahfûz‘un, Kur‘ân‘ın, vahyedilmeden önceki aşamada ‗yazılı‘ olduğunu ve Hz. Muhammed tarafından kendisine vahyedildiği gibi ‗telaffuz‘ edildiğini göstermektedir. Diğer bir deyişle levh-i mahfûz ile, Hz. Muhammed tarafından sesli olarak telaffuz edilen şerefli kelâm Kur‘ân‘ın, elçi melek Cibril‘in nüshasında ‗yazılı‘ olduğu kastedilmiş olmalıdır
Diğer ID | JA67PH65PT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 50 Sayı: 1 |