Bu araştırmada Kur’an’da ve Tevrat’ta geçen İsrail karakterinin kimliği tartışılmaktadır. Tevrat’a göre İsrail, Hz. Yakup’un sıfatıdır. Müslüman gelenek de Tevrat’taki bu anlatıma dayanarak Kur’an’da geçen İsrail’in Hz. Yakup olduğunda hemfikirdir. Fakat Kur’an’da, İsrail’in Hz. Yakup’un sıfatı olduğuna dair bir ifade bulunmamaktadır. İsrail’in kimliği konusunda Tevrat’taki ifadeler İslami literatürde tamamen belirleyici bir rol oynamıştır. Bu durum, geleneğimizin büyük ölçüde Tevrat’ta geçen bilgiler üzerine inşa edilmesine neden olmuş ve İsrail’in kimliğiyle ilgili Kur’an metninin ne söylediğine dair derinlemesine bir çalışma yapılmamıştır. Bu araştırmada savunduğumuz temel iddia, İsrail’in kimliğiyle ilgili olarak elimizdeki Tevrat metninin değil, Kur’an’ın verdiği bilgilerin merkeze alınması gerektiğidir. Ancak böyle yaptığımızda yaptığımız çalışmayı Kur’an araştırması olarak niteleyebiliriz. Diğer türlü Tevrat’ı Kur’an’a hakem yapma gibi bir talihsizliğe düşmüş oluruz. Kur’an’ın Hz. Yakup’a İsrail dememesinden hareketle elinizdeki yazıda dört temel iddia ortaya atılmıştır. Birincisi; İsrail, Hz. Yakup değildir. İkincisi; İsrail, şeytanî bir karakterdir. Üçüncüsü; İsrail’in soyundan nebi veya nebiler çıkmıştır. Dördüncüsü; İsrail; katil Âdemoğlu (5/el-Māide:27-31), Tevrat’ta Esav olarak bilinen karakter (Tekvin, 25:25) veya kendisine ayetler verildiği hâlde şeytana uyan kişi (7/el-Aʿrāf:175-176) olabilir.
This research discusses the identity of Israel in the Qur’an and the Torah. According to the Torah, Israel is an epithet of the Prophet Jacob. Based on this narrative in the Torah, Muslim tradition also agrees that the character mentioned as Israel in the Qur’an is the Prophet Jacob. However, there is no statement in the Qur’an that Israel is an attribute of Prophet Jacob. The statements in the Torah about Israel’s identity have played a completely decisive role in Islamic literature. This has resulted in our tradition being largely built on the information contained in the Torah. There has been no in-depth study of what the Qur’anic text says about Israel’s identity. The basic claim we defend in this research is that the information provided by the Qur’an, not the Torah text at hand, should be taken into consideration regarding the identity of Israel. Only when we do this can we define our work as Qur’anic research. Otherwise, we would fall into the misfortune of making the Torah an arbiter of the Qur’an. Four basic claims are proposed in this research note based on the fact that the Qur’an does not call the Prophet Jacob Israel. First; Israel is not the Prophet Jacob. Second; Israel is a satanic character. Third; Prophet or prophets emerged from Israel’s lineage. Fourth; Israel could be a murderer from the lineage of Adam (5/el-Māidah:27-31), the character known as Esau in the Torah (Genesis, 25:25), or the person who obeyed Satan despite being given revelations (7/al-Aʿrāf:175-176).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yahudilik Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Notu ve Yorumlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 65 Sayı: 2 |