BibTex RIS Kaynak Göster

THE MULTIDIMENSIONAL SCALING ANALYSIS IN MARKETING RESEARCH: A RESEARCH ON THE BRAND PERCEPTION OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2008, Cilt: 08 Sayı: 15, 138 - 169, 01.05.2008

Öz

The study which is using the Multidimensional Scaling (MDS) analysis as a perceptual mapping technique, serves two fundamental purposes as (1) investigating MDS analysis on theory basis, (2) the usage and importance of the analysis in marketing research. The brand perception research made on sneakers reflects remarkable results and represents an important map to the companies to determine their future strategies in the related market. The outputs of MDS analysis acquires important viewpoints to the companies when evaluating the advantages gained by whether constituting a concessive situation in competition race or ascertaining the marketing hole and positioning in the hole

PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2008, Cilt: 08 Sayı: 15, 138 - 169, 01.05.2008

Öz

Bir algısal haritalama tekniği olarak çok boyutlu ölçekleme (ÇBÖ ) analizinin kullanımını konu alan çalışma, (1) ÇBÖ analizinin teorik zeminde incelenmesi, (2) analizin pazarlama araştırmalarındaki önemi ve kullanımını örneklendirme olmak üzere iki temel amaca hizmet etmektedir. Spor ayakkabıları üzerine yapılan marka algısı araştırması, çarpıcı sonuçları yansıtmakta ve işletmelerin, ilgili pazarda, gelecek stratejilerini belirlemelerinde önemli bir yol haritası sunmaktadır. ÇBÖ analizi çıktıları, işletmelere, gerek rekabet yarışında ayrıcalıklı bir konum kazanmada gerekse pazardaki boşlukları tespit ederek, bu boşluklarda da konumlanmanın avantaj sağlayıp sağlayamayacağını değerlendirmede önemli bakış açıları kazandırmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93TU29HN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Gürçaylılar Yenidoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 08 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Gürçaylılar Yenidoğan, T. (2008). PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akdeniz İİBF Dergisi, 08(15), 138-169.
AMA Gürçaylılar Yenidoğan T. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akdeniz İİBF Dergisi. Mayıs 2008;08(15):138-169.
Chicago Gürçaylılar Yenidoğan, Tuğba. “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akdeniz İİBF Dergisi 08, sy. 15 (Mayıs 2008): 138-69.
EndNote Gürçaylılar Yenidoğan T (01 Mayıs 2008) PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akdeniz İİBF Dergisi 08 15 138–169.
IEEE T. Gürçaylılar Yenidoğan, “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Akdeniz İİBF Dergisi, c. 08, sy. 15, ss. 138–169, 2008.
ISNAD Gürçaylılar Yenidoğan, Tuğba. “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akdeniz İİBF Dergisi 08/15 (Mayıs 2008), 138-169.
JAMA Gürçaylılar Yenidoğan T. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akdeniz İİBF Dergisi. 2008;08:138–169.
MLA Gürçaylılar Yenidoğan, Tuğba. “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akdeniz İİBF Dergisi, c. 08, sy. 15, 2008, ss. 138-69.
Vancouver Gürçaylılar Yenidoğan T. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME ANALİZİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akdeniz İİBF Dergisi. 2008;08(15):138-69.
Dizinler

143751437114372      14373