BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF FIRM IMAGE AND PERCEIVED SERVICE QUALITY FOR CUSTOMER LOYALTY IN AIRLINES

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 21, 130 - 158, 01.05.2011

Öz

In today’s market conditions it is even more difficult to construct a customer loyalty in airline industry because the service, price and technologies supplied by the firms are much more the same. In this respect, in airline industry it is important to analyze the opinions, beliefs and perceptions of consumers in order to design firm’s identity, improve firm’s image and customer loyalty. Customer satisfaction and loyalty are achieved through a successful firm image and considered as a competitive advantage in airline industry. The aim of this study is to evaluate the effects of firm image and perceived service quality for customer loyalty in airlines industry as a part of service sector. Face to face interview conducted by use of a questionnaire is conducted through the passengers who prefer airline transportation. The outcomes of the study will be beneficial for policy makers in the airlines sector

HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 21, 130 - 158, 01.05.2011

Öz

Günümüz havacılık sektöründe müşterilere sunulan hizmetlerin özellikleri, fiyatları ve teknolojileri arasındaki benzerliğin artması, firmalara bağlı müşteri kitlesinin oluşturulmasını zorlaştırmıştır. Bu bağlamda, müşterilerin havayolu firmalarına yönelik düşüncelerinin, inançlarının ve algılarının bilinmesi, kurum kimliğinin oluşturulmasını, olumlu kurum imajının ve müşteri sadakatinin yaratılmasını önemli bir konuma getirmiştir. Havayolu firmaları açısından rekabet avantajından yararlanarak, sürdürülebilir pazar payı ve başarı sağlamada, hizmet kalitesi ve müşteri sadakati kavramları ile güçlü bir kurum imajı oluşturmalarına bağlı hale gelmiştir. Bu kapsamda, araştırmanın amacı havayolu firmalarında, müşteri sadakatinin yaratılmasında kurum imajının ve algılanan hizmet kalitesinin etkisini değerlendirmektir. Araştırmada havayolu taşımacılığını tercih eden 450 iç hat yolcusu ile birebir anket çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarının havayolu firmalarının algılanan hizmet kalitesini ve kurum imajını arttırmalarında ve müşteri sadakatini oluşturmalarında yapmaları gereken faaliyetlere yönelik oluşturulan öneriler doğrultusunda, yol gösterici olması beklenmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86ZE98CR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İpek Kazançoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kazançoğlu, İ. (2011). HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi, 11(21), 130-158.
AMA Kazançoğlu İ. HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. Mayıs 2011;11(21):130-158.
Chicago Kazançoğlu, İpek. “HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ”. Akdeniz İİBF Dergisi 11, sy. 21 (Mayıs 2011): 130-58.
EndNote Kazançoğlu İ (01 Mayıs 2011) HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi 11 21 130–158.
IEEE İ. Kazançoğlu, “HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ”, Akdeniz İİBF Dergisi, c. 11, sy. 21, ss. 130–158, 2011.
ISNAD Kazançoğlu, İpek. “HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ”. Akdeniz İİBF Dergisi 11/21 (Mayıs 2011), 130-158.
JAMA Kazançoğlu İ. HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2011;11:130–158.
MLA Kazançoğlu, İpek. “HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ”. Akdeniz İİBF Dergisi, c. 11, sy. 21, 2011, ss. 130-58.
Vancouver Kazançoğlu İ. HAVAYOLU FİRMALARINDA MÜŞTERİ SADAKATİNİN YARATILMASINDA KURUM İMAJININ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2011;11(21):130-58.
Dizinler

143751437114372      14373