Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yurtiçi satışlar ile ihracat arasındaki karşılıklı ilişkiyi ve bu değişkenlerin ortak belirleyicilerini incelemektir. Bu doğrultuda, Türkiye imalat sektöründe 1996-2010 dönemi panel verileri için iki aşamalı en küçük kareler yöntemi uygulanmıştır. Analiz sonucunda, yurtiçi satışlar ile ihracat arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuçlar ihracat satışlarını etkileyen en önemli faktörün Ar-Ge harcamaları olduğunu ve reklam harcamalarının ihracat satışları üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, genel yönetim giderlerinin hem yurtiçi hem de ihracat satışlarının belirlenmesinde çok önemli bir faktör olduğu belirlenmiştir
İmalat sanayii Ar-Ge reklam ve pazarlama yurtiçi ve ihracat satışları
The purpose of this study is to investigate the interrelationship between domestic sales and export sales, and their joint determinants, in Turkey. To this end, the two-stage least square analysis is applied to the panel data of the Turkish manufacturing sector for the period 1996-2010. We found a statistically significant relationship between domestic and export sales. Results indicate that R&D expenditure is the most important factor affecting export sales, and advertising expenditure has a negative effect on export sales. In addition, general administrative expenditure was determined as the crucial factor in both domestic and export sales
Manufacturing R&D advertising and marketing domestic and export sales
Diğer ID | JA25FK39CJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 27 |