The aim of this study is to define the marketing problems of greenhouse producers in the Kumluca district of Antalya. This paper focuses especially on product mix, quality of workforce, marketing services, producer-supplier and producercommissioner relations, as well as the level of cooperation among producers. According to the results, the main marketing problems identified are as follows: The agents determine the volume and prices of products; producers are unable to sell their products to merchants directly; merchants and agents act together to control the market; farm gate prices fall too much when the market is oversupplied; the market does not produce a stable balance between supply and demand
Greenhousing vegetable farming undercover production marketing problems
Bu çalışma, Kumluca ilçesindeki sera örtü altı üreticilerinin pazarlama sorunlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ilçede örtü altı üretim yapan üreticileri kapsamaktadır. Çalışmada öncelikle üreticilerin sosyo-ekonomik yapıları, ürün karması, işgücünün niteliği, üretici-tedarikçi ve üretici-komisyoncu ilişkisi, pazarlama hizmetleri ve üreticilerin örgütlenme düzeyi incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; ürünün kalitesini ve fiyatını komisyoncunun belirliyor olması, üreticinin doğrudan tüccara ürün pazarlayamıyor olması ve tüccarın komisyoncu ile ortak hareket etmesi, ürünün bol olduğu dönemlerde fiyatların çok düşmesi ve arz ile talep arasında istikrarlı bir denge yaratılamamış olması başlıca pazarlama sorunları olarak tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 1 |