Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının akademik güdülenme türü ve öğrenme stili arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma tanımlayıcı ilişkisel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 9 farklı bölümde öğrenim gören 574 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında iki araştırma aracı (Akademik Güdülenme Ölçeği ve Öğrenme Stilleri Envanteri) kullanılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda üç hipotez oluşturulmuştur ve hipotezlerde sunulan olası ilişkileri test etmek için SPSS programında pearson ki-kare bağımsızlık testi yapılmıştır. Sonuç olarak, ayrıştıran ve yerleştiren öğrenme stiline sahip öğretmen adaylarının baskın akademik güdülenme türü dışsal düzenleme iken, özümseyen öğrenme stiline sahip öğretmen adaylarının “bilme” güdülenme türüne sahip olma olasılıkları daha yüksektir. Ayrıca, değiştiren öğrenme stiline sahip öğretmen adayları “bilme” ya da “dışsal düzenleme” akademik güdülenme türünü tercih etmişlerdir. Son olarak, öğretmen adaylarının bölümleri ile akademik güdülenme türleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Benzer şekilde öğretmen adaylarının bölümleri ve öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
öğretmen adayları öğrenme stili akademik güdülenme öz-düzenleme teorisi deneyimsel öğrenme modeli
This paper aimed to report the results of a descriptive correlational study that examined the relationship between academic motivation and learning styles of pre-service teachers. The study’s participants were 574 pre-service teachers at the Faculty of Education, University of Alanya Alaaddin Keykubat. Two research instruments (Academic Motivation Scale and Learning Styles Inventory) were used for collecting the data. Keeping the aim in mind, three hypotheses were formulated and the pearson’s chi-square test was run in SPSS so as to test the possible relationships in the hypotheses. According to the analysis of the data, the first hypothesis was confirmed while the second and third hypotheses were rejected. Thus, the dominant academic motivation type of converger and accommodator pre-service teachers was external regulation while the preservice teachers with assimilating learning styles were more likely to have knowing motivation. Besides, diverger pre-service teachers preferred either “knowing” or “external regulation” academic motivation type. Last, departments of the pre-service teachers did not determine their academic motivation types and learning styles.
Pre-service teachers academic motivation learning style self-determination theory experiential learning theory
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.