Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOVYET AVANGARDI İSTANBUL’DA

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 95 - 100, 31.12.2018

Öz

Özet

Sovyet avangardı sömürü düzenini yıkmayı ve dünyayı dönüştürmeyi amaçlamıştır ve bu yaklaşıma göre

sanat, kaçınılmaz olarak politik olacaktır. Sanatçılar, dünyayı yeni baştan görsel olarak tanımlıyorken, böyle bir

projenin poetikası, geleneksel sanat tarihinin kanonlarını içerecek bir kümülatif yapıda olamazdı. Bu çalışma,

Sakıp Sabancı Müzesi’nde, İstanbul’da 18 Ocak 2019 tarihinde açılan “Rus Avangardı. Sanat ve Tasarımla

Geleceği Düşlemek” sergisine ve sergideki işlerin üretildiği tarihsel arka plana odaklanıyor.

Kaynakça

  • Resim 1. Olga Rozanova,KseniaBoguslavskaia ve KazimirMalevich,Malevich’in 0.10 sergisindeki resimleri önünde otururken. Petrograd, 1915.
  • Resim 2. Kırmızı Kare, tarihsiz, Kâğıt üstüne guvaş, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi Costakis Koleksiyonu.
  • Resim 3. KazimirMalevich, Siyah Dikdörtgen, 1915, Tuval üstüne yağlıboya, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi, Costakis Koleksiyonu.
  • Resim 4. NatanAltman, Kışlık Saray Dekorasyonu, 1918. Kolaj ve suluboya, Rusya Müzesi, Leningrad.
  • Resim 5. NatanAltman, Kızıl Ordu’nun Birinci Yıldönümü Kutlamaları için Alexander Sütunu Tasarımı, Petrograd, 1919.
  • Resim 7. Nikolai Suetin, Kahvedan, 1923, Boyalı porselen, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi, Costakis Koleksiyonu.

SOVIET AVANT-GARDE IN ISTANBUL!

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 95 - 100, 31.12.2018

Öz

Abstract

Soviet Avant-garde aimed to demolish the system of exploitation and to change the world; and according to

this approach, art would be political inevitably. While artists were defining the world visually all over again, the

poetics of this kind of a project could not be a cumulative consisting of the traditional canons of art history.

This essay focuses on the exhibition titled “Dreaming the Future: Russian Avant-garde Art and Design” that

opened at Sakıp Sabancı Museum, İstanbul on January 18, 2019 and the backgrounds of the works in it.

Kaynakça

  • Resim 1. Olga Rozanova,KseniaBoguslavskaia ve KazimirMalevich,Malevich’in 0.10 sergisindeki resimleri önünde otururken. Petrograd, 1915.
  • Resim 2. Kırmızı Kare, tarihsiz, Kâğıt üstüne guvaş, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi Costakis Koleksiyonu.
  • Resim 3. KazimirMalevich, Siyah Dikdörtgen, 1915, Tuval üstüne yağlıboya, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi, Costakis Koleksiyonu.
  • Resim 4. NatanAltman, Kışlık Saray Dekorasyonu, 1918. Kolaj ve suluboya, Rusya Müzesi, Leningrad.
  • Resim 5. NatanAltman, Kızıl Ordu’nun Birinci Yıldönümü Kutlamaları için Alexander Sütunu Tasarımı, Petrograd, 1919.
  • Resim 7. Nikolai Suetin, Kahvedan, 1923, Boyalı porselen, Devlet Çağdaş Sanat Müzesi, Costakis Koleksiyonu.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eleştiri Makalesi
Yazarlar

Fırat Arapoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arapoğlu, F. (2018). SOVYET AVANGARDI İSTANBUL’DA. Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 95-100.