Geçmişten günümüze farklı ülkelerde meydana gelen ekonomik yavaşlamalar ya da durgunluk dönemleri tüm dünyayı etkileyen küresel boyutlara sahiptir. Tüketiciler böyle ekonomik değişimlerden önemli ölçüde etkilenmektedir. Günümüzde özellikle genç tüketiciler ekonominin merkezindedir ve onların COVID-19 pandemisinde olduğu gibi ekonomik olarak zorlu zamanlarda tüketim davranışlarını anlamak işletmelerin doğru kararlar vermelerine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada, COVID-19 salgını nedeniyle yaşanan ekonomik sıkıntıların etkileri ve tüketici satın alma davranışında meydana getirdiği değişim hem teorik hem de pratik olarak incelenmiştir. Bu çalışma İstanbul'da yaşayan Y kuşağından 12 tüketici ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular tüketicilerin bu dönemde ucuz ve indirimli ürünleri tercih ettiklerini, COVID-19 salgınından ekonomik olarak olumsuz etkilendiklerini ve bundan dolayı, para harcama konusunda daha dikkatli davrandıklarını, savurganlıktan kaçındıklarını göstermektedir.
The economic challenges in different countries from past to present have global effects affecting the whole consumers. Today, especially young consumers are at the centre of the economy and understanding their consumer behaviour deeply in especially economically challenging days such as this pandemic of COVID-19 enables companies to make the right decisions. In this study, the effects of the economic challenges and the changes in the consumer behaviour of Generation Y’ers in the COVID-19 pandemic are examined both theoretically and practically. This study was conducted with 12 consumers from Generation Y living in Istanbul. The analysis shows that they prefer cheap and discounted products. They are more careful about spending money and they avoid extravagance. The results show that consumers are negatively affected by the economic consequences of COVID-19.
Consumer Behaviour COVID-19 In-depth Interview Generation Y Economic Challenges
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |