Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gregorc Öğrenme Stili Sınıflaması ve Öğrenme-Öğretme Durumlarının Gregorc Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenmesi

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 3, 1 - 12, 25.09.2018
https://doi.org/10.18037/ausbd.552487

Öz




Eğitimciler ve araştırmacılar uzun yıllardır öğrencilerin nasıl daha iyi öğrenebileceğini araştırmaktadır. Araştırmaların, bireylerin farklı yollardan öğrendiklerini ortaya koymasıyla birlikte kişilik tipleri ve öğrenme stilleri kavramları öne çıkmıştır. Öğrenme stili, bireylerin yeni ve zor bir bilgi ya da problem karşısında onu algılama ve düzenlemede izledikleri nispeten kalıcı davranış örüntüleridir. Öğrenme stili, bir yapı olarak pek çok araştırmacı tarafından farklı boyutlarına odaklanarak incelenmiştir. Anthony F. Gregorc da öğrenme stilinin bilişsel boyutunu araştırmış ve Gregorc Öğrenme Stili Envanterini geliştirmiştir. Gergorc modelinde bilişin algılama ve düzenleme boyutu olarak iki kutuplu bir olgu olduğunu ve bireylerin öğrenme stillerinin algılama ve düzenleme yeteneklerine göre farklılaştığını belirtmektedir. Bireyler, bilgiyi algılama yeteneklerine göre somuttan soyuta; düzenleme yeteneklerine göre ise ardışıktan dağınığa uzanan bir doğrultuda farklılaşmaktadır. Buna göre, öğrenenler, somut-ardışık ve somut-dağınık ile soyut-ardışık ve soyut-dağınık olmak üzere dört grupta toplanmaktadır. Bu çalışmada, Gregorc Öğrenme Stili Envanterinin özellikleri, nasıl hesaplandığı, dört farklı öğrenme stiline sahip bireylerin genel özellikleri, Gregorc modeline göre yapılan bazı çalışma örnekleri, bunların bulguları ile bu stillere sahip öğrenenlerin en iyi nasıl öğrenebilecekleri ve bir uygulama örneği gösterilmiştir. 

Kaynakça

  • Birchman, J. A. & Sadowski, M. A. (2009). Strategies for bridging learning styles. Engineering Design Graphics Journal, 71(1).
  • Cassidy, S. (2004). Learning styles: An overview of theories, models, and measures. Educational Psychology, 24(4), 419-444.
  • Davidson, G. V., Savenye, W. C., & Orr, K. B. (1992). How do learning styles relate to performance in a computer applications course? Journal of Research on Computing in Education, 24(3), 348-358.
  • Ekici, G. (2002). Gregorc öğrenme stili ölçeği. Eğitim ve Bilim, 27(123), 42-47.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (24), 48-55.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stilleri modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), 211-225.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Hawk, F. T. & Shah, A. J. (2007). Using learning style instruments to enhance student learning. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5(1), 1-19.
  • Joniak, A.J. & Isaksen, S. G. (1988). The Gregorc style delineator: Internal consistency and its relationship to Kirston’s adaptive-innovative distinction. Educational and Psychological Measurement, 48, 1043-1049.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • Kurt, H., Ekici, G. & Aktaş, M. (2014). Biyoloji öğretmen adaylarının öğrenme stilleriyle kişilik tiplerinin ilişkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 50-59.
  • Lemire, D. (1996). Using learning styles in education: Research and problems. Journal of Accelerative Learning and Teaching, 21, 43-58.
  • Miller, L. M. (2005). Using learning styles to evaluate computer-based instruction. Computers in Human Behavior, 21, 287-306.
  • Moore, B. R. (1990). The relationship between curriculum and learner: Music composition and learning style. Journal of Research in Music Education, 38(1), 24-38.
  • Ross, J. L. & Shulz, R. A. (1999). Using the World Wide Web to accommodate diverse learning styles. College Teaching, 4 (4), 123-129.
  • Ross, J. L. Drysdale, M. T., & Schulz, R. A. (2001a). Cognitive learning styles and academic performance in two postsecondary computer application Courses. Journal of Research on Computing in Education, 3 (4), 400-412.
  • Ross, J. L. Drysdale, M. T. & Schulz, R. A. (2001b). Cognitive learning styles and academic performance in 19 first-year university courses: Successful students versus students at risk. Journal of Education for Students Placed at Risk, 6 (3), 271-289.
  • Terry, M. (2002). Translating learning style theory into developmental education practice: An article based on Gregorc’s cognitive learning styles. Journal of College Reading and Learning, 32(2), 154-176.
  • Williamson, M. F. & Watson, R. L. (2007). Learning styles research: Understanding how teaching should be impacted by the way learners learn part III: Understanding how learners’ personality styles impact learning. Christian Education Journal, 4 (1), 62.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Alan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alan, B. (2018). Gregorc Öğrenme Stili Sınıflaması ve Öğrenme-Öğretme Durumlarının Gregorc Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 1-12. https://doi.org/10.18037/ausbd.552487