Birey kendisi için anlam ve değeri yüksek olan öğeleri toplum içerisinde ifade etmek ve iletmek
için çeşitli işaret ve simgeler kullanmaktadır. Bu bağlamda, günümüzde ise özellikle refah seviyesi
olarak gelişmiş ülkelerde tüketici, statüsünü gösteren ürünleri satın almayı tercih etmektedir.
Statü tüketimi, tüketicinin otorite kazanmak için başkalarının önem verdiği ve statülerinin
göstergesi olan ürünleri satın alıp diğerlerine karşı toplumsal konumlarını gü.lendirmeye
yönlendirilen motive edici süre.tir. Statüsüne uygun satın alım yapan tüketici için ürünün kalite
ve işlevselliğinden çok satın aldığı fiyat önemlidir. Bu çalışmada, statülerine uygun alışveriş yapan
tüketiciler açısından, statü tüketiminin fiyat duyarlılığına olan etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu amaç doğrultusunda Uşak il merkezinde yaşayan devlet memurlarına anket uygulanmıştır.
Verilerin analizinde, frekans dağılımı, güvenilirlik analizi, aritmetik ortalama, standart sapma,
doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modelleme (path) analizi kullanılmıştır. Analizler
sonucunda, statü tüketiminin tüketici ilgilenimi, tüketici yenilikçiliği ve marka bağlılığı üzerinde
etkili olduğu belirlenmiştir. Tüketici yenilikçiliği ile marka bağlılığının fiyat duyarlılığı üzerinde
etkisi tespit edilirken tüketici ilgileniminin fiyat duyarlılığı üzerinde etkisinin olmadığı
g.rülmüştür.
Tüketici Davranışı Statü Tüketimi Tüketici İlgilenimi Tüketici Yenilikçiliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.