Turist davranışlarını anlamak dolayısıyla hangi gerekçeler doğrultusunda turistlerin seyahat ve tatil yeri tercihinde bulunduğunu bilmek şüphesiz turizm bölgeleri ve turizm işletmelerinin ilgi duydukları bir konudur. Ancak uzun yıllardır alanyazında seyahat motivasyonu üzerine sayısız çalışma gerçekleştirilmesine rağmen gastronomi turizminin yeterince dikkate alınmadığı söylenebilir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, gastronomi turistlerinin destinasyon tercihi ile gastronomik motivasyonları arasında ilişkinin incelenmesidir. Araştırma verileri 401 yabancı katılımcıdan kolayda örneklem ile bırak ve topla tekniğinden yararlanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında alanyazın incelemesi sonucu derlenen anket ölçeğine açıklayıcı faktör analizi ve verilere korelasyon analizi uygulanmıştır. Bulgular, yabancı turistlerin gastronomik motivasyonlarının seyahat kararı alırken dikkate alındığını göstermektedir.
Gastronomi Yiyecek-İçecek Turizmi İtme ve Çekme Faktörleri Seyahat Motivasyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.