Araştırmada etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma muhtemel etkisini test etmek
amacıyla yarı deneysel modellerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılarak nicel ve nitel
verilerden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki 39’ar lisans öğrencisine öncelikle
öntestler uygulanmış sonrasında sanal sınıf ortamında dört hafta boyunca dersler yürütülmüş ve
son olarak sontestler uygulanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin etkileşimli öğretim materyaline ilişkin
görüşleri odak grup görüşmesi ile toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgular İngilizce başarısı açısından deney grubu lehine istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Öte yandan İngilizceye yönelik tutum açısından
istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir.
Bir diğer veri toplama aracı olan odak grup görüşme sonuçları incelendiğinde öğretim
materyalinin etkileşim özelliğinin beğenildiği ve öğrenmeye katkı sağladığını, ancak İngilizceye
yönelik tutumlarında çok fazla değişikliğe sebep olmadığını düşündükleri görülmektedir. Öğretim
materyalinin, mobil cihaz uyumluluğu ve birbirleriyle rekabet edebilecekleri eğlenceli oyunlar
barındırması gerektiğini, etkileşimli öğretim materyalini diğer derslerde de kullanmak
istediklerini de belirtilmişlerdir. Etkileşimli öğretim materyali ile başarı arasında pozitif bir
ilişkinin varlığını ortaya koyan bu çalışma ile sanal sınıf ortamları için etkileşimli öğretim
materyalleri geliştirilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.