Günümüzde dördüncü sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0 aşamasında hızlı teknolojik gelişim ve dönüşüm işletmeleri inovasyon faaliyetlerini yapmaya zorlamaktadır. Ancak Endüstri 4.0 bilgi düzeyinin, inovasyon faaliyetlerini nasıl ve ne şekilde etkilediği konusunda yeterli ampirik araştırma olmadığından çalışmamız bu konudaki boşluğu doldurmaya odaklanmaktadır. Araştırmanın amacı, Endüstri 4.0 farkındalığının inovasyon ve alt boyutları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma örneklemini, Kırşehir ilinde faaliyet gösteren büyük ve orta büyüklükte olan 177 işletme yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler güvenilirliği ve geçerliliği test edilmiş ölçeklerden oluşan anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre Endüstri 4.0 farkındalığı ile inovasyon ve alt boyutları arasında pozitif ilişki tespit edilmiştir. Bulgular Endüstri 4.0 farkındalığının inovasyonu orta düzeyde etkilediğini ortaya koymuştur. Bununla birlikte Endüstri 4.0 farkındalığı inovasyonun boyutlarından ürün inovasyonu ve pazar inovasyonunu orta düzeyde etkilerken, süreç inovasyonunu ve organizasyonel inovasyonu düşük düzeyde etkilediği gözlenmiştir. Son olarak çalışmanın bazı kısıtlarına ve gelecekte araştırma yapacaklara bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.