İnsan yaşamının olmazsa olmazı haline gelen bilgisayar ve internet kullanımı, web tabanlı yeni pazarlar oluşturarak coğrafi sınırları ortadan kaldırmış ve e-ticaret olarak adlandırılan küresel bir ticaret şeklini ortaya çıkarmıştır. Bu ticaret şekli geleneksel ticarete göre sahip olduğu avantajlarıyla küreselleşmeye hız kazandırmıştır. Nitel olarak yapılan bu araştırmada, öncelikle bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimlerden genel olarak bahsedilmiştir. Öte yandan internette yaşanan gelişmeler ile küresel ticarette bir eğilim olarak e-ticaret konusu incelenmiş ve literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın asıl amacını oluşturan Covid-19 salgını öncesi ve sürecindeki e-ticaret eğilimlerinin ve bunun ihracat verilerine dayalı olarak uluslararası ticarete olan etkilerin incelendiği bölümde, seçili ülkeler ve dünya geneli için durum analiz edilerek ön değerlendirme niteliğinde sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. E-ticaretin gündelik hayatımıza girmesiyle hem tüketicilerde hem de satıcılarda davranış değişikliği oluşmuştur. Günümüze gelindiğinde incelenen dönem içinde bu davranış değişikliği nedeniyle çevrimiçi pazarlarda alışverişe olan yönelim açıkça gözlemlenmiştir. E-ticaret olan bu eğilimin ortaya çıkan Covid-19 salgını sürecinde sıçrama gösterdiği görülmüştür. Ancak e-ticarette meydana gelen bu artış eğiliminin, salgının önlenmesine yönelik olarak alınan kısıtlama kararları ve tedbirler nedeniyle uluslararası ticarete pozitif olarak yansımadığı aksine gerileme meydana geldiği tespit edilmiştir.
Uluslararası Ticaret İhracat E-Ticaret Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.