Geçmişi ve bugünü anlamanın, geleceğe daha net bakmamıza yardım ettiği söylenebilir. Özellikle bilgi çağında, dijitalleşmenin de katkısıyla oluşan devasa veriler bu anlamlandırmayı daha önemli kılmaktadır. Bunu başarabilmek için elimizdeki en etkili yöntemlerden biri ise veri madenciliğidir. Veri madenciliği söz konusu verilerin içerisinde anlamlı ilişkileri, kalıpları ve eğilimleri keşfetmeye dayalı üretkenliği arttırmaya yönelik bir araçtır. Sosyal bilimlerde ve pazarlama alanında sıklıkla kullanılan veri madenciliği, keşfettiği anlamlı kalıplar ve ilişkilerle, müşterilerin gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yönelik öngörü geliştirmekte; ürün tekliflerinin nasıl yapılandırılması gerektiği gibi satış ve hizmet fonksiyonlarını destekleyerek işletmeler için birçok avantaj yaratmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, sosyal bilimlerde veri madenciliği ve uygulamalarına ilişkin genel bilgi verilmesi, ardından pazarlama alanında veri madenciliği kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu sayede veri madenciliği kavramının sosyal bilimciler açısından daha net anlaşılmasına ve benimsenmesine, pazarlama alanında veri madenciliği uygulamalarının artmasına, dolayısıyla teoriye ve sektöre sağlayacağı katkıyı arttırmasına destek olacağı düşünülmektedir.
Veri Madenciliği Sosyal Bilimlerde Veri Madenciliği Pazarlamada Veri Madenciliği
Veri Madenciliği Sosyal Bilimlerde Veri Madenciliği Pazarlamada Veri Madenciliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.