Bu çalışmada İktisat Sosyolojisi alanında yapılan nitel araştırmalarda kullanılması gereken araştırma yöntemleri süreçsel bir yaklaşımla ele alınmıştır. İktisat Sosyolojisi çalışmalarında daha çok yorumsayıcı ve anlamacı kuramların metodolojiye etkisini ihmal etmeyen bir bakış açısı ortaya koyulmuştur. Bu girişimin en önemli sebebi ise; yorumsayıcı ve anlamacı paradigmaların nitel araştırma yöntemlerini diğer paradigmalara göre daha fazla tercih etmeleriyle yakından ilişkilidir. Bu çalışmada didaktik araştırma deseni tercih edilmiştir. Didaktik araştırma deseni öğretici desenler arasında yer almaktadır. Didaktik araştırma deseni çalışma kapsamında ilgili alanlarda çalışma yapmak isteyen öğrenci ve akademisyenlere kılavuzluk yapma misyonuna sahiptir. Nitel araştırma süreci kavramsal çerçeve nasıl oluşturulur sorusuna cevap verilerek başlatılmıştır. Kavramsal çerçevenin oluşum süreci üç aşamada ele alınmıştır. Bunlar; (1) Sorunsal oluşturma, (2) Sorunsalın literatürdeki önemini ortaya koyma ve (3) Sorunsalı teorik bağlamda tanımlama aşamalarıdır. Daha sonra kavramsal çerçevenin nasıl test edileceği sorusuna cevap verilmek istenmiştir. Bu çalışmada İktisat Sosyolojisi özelindeki kavram ve teoriler merkeze alınmıştır. Bu doğrultuda spesifik veri toplama ve analiz teknikleri ele alınmıştır. Ayrıca bilgisayar destekli nitel veri analizinin MaxQDA (version-2020) programı ile nasıl uygulanacağı ayrı bir başlıkta didaktik desenle uyumlu bir şekilde ele alınmıştır. MaxQDA (version-2020) programıyla söylem analizi uygulaması yapılmıştır.
Didaktik Desen Nitel Veri Analizleri Bilgisayar Destekli Söylem Analizi
Didaktik Desen Nitel Veri Analizleri Bilgisayar Destekli Söylem Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.